Od počátku 21. století Čína zmobilizovala své průmyslové kapacity a začala s masivní výstavbou mnoha veřejných i průmyslových transportních linek, které spojují hlavní centra průmyslu i veřejného života. Železniční dopravě se v současné době věnuje nejvíce pozornosti. Díky neuvěřitelným schopnostem čínských společností se ve velkém začaly budovat mosty všech tvarů i velikostí.
Přišla revoluce ve stavění mostů, která umožnila vytvořit nejen stovky luxusních mostů v horách, kde došlo ke zpřístupnění mnoha oblastí, ale také nad „obyčejnou zemí“. Příkladem je 164,8 kilometrů dlouhý most Kchun-šan.
Čínská vláda se rozhodla převést do reality jeden z nejpůsobivějších mostů – luxusní železniční most spojující Šanghaj a Nanjing. Musel být vytvořen projekt, který vyhovoval nejen tomuto megalomanskému plánu, ale musel také odrážet povahu prostředí, kde bude stát: v oblastech nad městy, řekami, jezery, kanály, rýžovými poli, údolími, nerovným terénem. Průměrná výška mostu je 31 metrů a svou stavbou je považován spíše za viadukt.
V roce 2006 byly zahájeny první práce, stavba mostu trvala pouhé 4 roky a v červnu v roce 2011 byl poprvé otevřen.
Nejzajímavější část je ta, která vede 9 kilometrů nad vodní hladinou jezera Jang-čcheng. Luxusní most v této části stojí na 2 000 pilířích, je tvořen z 450 000 tun ocelových konstrukcí a je tak robustní, že odolá tajfunům a silným zemětřesením.
Jedná se o neuvěřitelnou stavbu, která nemá obdoby. Podobně jako Velká čínská zeď by stál za vidění i tento most. Ideálně z ptačí perspektivy!