Nepovažují se za influencerky, ale přitom je dohromady sleduje téměř 200 tisíc lidí. Petra je právnička, Hanka má vystudovanou přírodovědeckou fakultu. Instagram je jejich koníček, ale zároveň i práce. Jeden příspěvek v rámci spolupráce se značkou může být v řádech desetitisíců korun. Z negativních komentářů si nedělají těžkou hlavu. Jak se žije známým českým blogerkám Hance Gřunděl a Petře Kempné a kolik si influenceři berou za spolupráci?
Člověk by si je mohl poplést. Obě jsou krásné, inteligentní a svérázné. U nohou jim leží celá Ostrava, možná i celá republika. Obě sestry sdílí na sociálních sítích svůj každodenní život a jsou tak inspirací pro mnohé další ženy. K "influencerství" se prý dostaly náhodou. Když Hana začala s Instagramem před deseti lety, netušila, že jí postupem času bude sledovat skoro 100 tisíc followers.
„Já osobně se nepovažuji za influencera. S Instagramem jsem začala zhruba před 10 lety a byl to pro mě pouze koníček a s postupem času a přibývajícími sledujícími jsem začala, při studiu vysoké, navazovat i nějaké spolupráce. Sociální sítě jsou stále můj koníček a také i zdroj příjmu při mateřské. To je velká výhoda,"
dodává Hana.
Petra vnímá jako největší výhodu "práce" na Instagramu právě přivýdělek během mateřské. Umožňuje jim to pracovat a zároveň trávit i čas se svými dětmi nebo cestovat.
„Často nám někdo říká: "nezabere to moc času?". Ano, někdy mnoho, ale se sestrou neumíme odpočívat. Obě si neustále vymýšlíme nové aktivity a vše můžeme uzpůsobovat časově podle sebe, takže pro nás je to momentálně práce snů,"
zmiňuje Petra.
Sestry jsou známé propagací několika známých českých i zahraničních značek. Představují kosmetiku, výživové doplňky a různé zkrášlovací procedury. Zajímalo mě, dle jakých parametrů si spolupráce vybírají. Zmínily, že rozhodující je kvalita produktu, nikdy nepropagovaly nic, co nemají samy vyzkoušené.
„V této době už máme spíše spolupráce s firmami, se kterými spolupracujeme dlouhodobě. Spolupráce si pečlivě vybíráme,"
dodává Hanka.
Odmítly jste někdy nějakou nabídku?
"Samozřejmě, odmítly. Stává se, že nám firma nabízí k propagaci produkt, který je poměrně podobný složením nebo svým účelem, jako ten, který už používáme a jsme s nim pokojené. V tomto případě poděkujeme a slušně odmítneme. Může se i jednat o produkt, který pro nás není zajímavý nebo s nim nemáme dobrou zkušenost, takové spolupráce také odmítneme. Máme ke sledujícím závazek a zodpovědnost. Víme, že na naše doporučení dají a dáváme si pozor, ať opravdu doporučíme to, co za to stojí,"
odpovídá Petra.
V jaké cenové relaci si účtujete za jeden příspěvek nebo stories na Instagramu?
"Tohle je různé. Spolupráce mohou probíhat formou "barteru", což znamená produkt za propagaci. Cena za spolupráci na Instagramu může vyjít i na několik set tisíc. Záleží na daném influencerovi a na požadavcích firmy,"
podotkla Hanka.
Jak se vyrovnáváte s negativními komentáři, pokud nějaké jsou?
„Nad negativními komentáři se bavíme. Dle mého názoru žádný člověk, který je spokojený se svým životem, nemá potřebu a ani čas komentovat životy ostatních. Občas nám zůstává rozum stát nad tím, co jsou lidi schopni napsat a okomentovat. Nicméně, pokud jste na sociálních sítích aktivní a prezentujete se veřejně, tak musíte s negativními ohlasy počítat,"
zmiňuje Hanka i nepříjemnou stranu popularity.
Stát se influencerem je rozhodně zajímavá a náročná disciplína. Ta vyžaduje odhodlání, tvrdou práci a strategii. Začněte tím, co vás opravdu baví a co vás naplňuje, to je základní kámen úspěchu. Bez pravé vášně bude těžké udržet dlouhodobý zájem o váš obsah. Když máte svou vášeň a zároveň jasnou představu o tom, kdo by měl být vaším fanouškem, máte solidní základ pro svou influencerovskou kariéru. Důležité je produkovat kvalitní obsah. Nejde jen o množství, ale o to, aby byl váš obsah pro cílovou skupinu skutečně hodnotný a inspirující. Tím se odlišíte od množství obsahu, které zaplavuje sociální sítě. Pravidelně zveřejňujte nový obsah, ať už je to několikrát týdně nebo denně. Pravidelnost je klíčová, aby vaše fanouškovská základna rostla a udržovala si zájem o to, co děláte.
Doporučují influencerky.