Luxusní model MP4-12C byl první supersport ze stáje McLaren od časů legendárního F1.
Jen pár automobilů mělo jméno, jež je popisovalo tak přesně a naprosto nezaměnitelně. McLaren byl hrdým pokračovatelem modelu F1. Jeho kódové označení P11 bylo utajované stejně tak dobře, jako luxusní design jeho karoserie. Označení MP4 se používá pro označení vozů formule 1 od roku 1981. Tato automobilka se však nebála použít tohoto názvu u silničních vozů. Pod číslem 12 se nalézá interní výkonový index vozu a písmeno C je zkratka pro karbon, kterého je hojně využito pro jeho zvláště lehkou a pevnou skořepinu auta tzv. „Monocell“.
Motor, přeplňovaný osmiválec, 3 799 ccm. Maximální výkon toho oslnivého vozu je 460 kW/625 k při 7 500 ot./min. Převodovka je dvouspojková, sedmistupňová a automatická. Délka, šířka i výška: 4 509 x 1 908 x 1 199 mm. Pneumatiky: 235/35 R19 vpředu, 305/30 R20 vzadu. Maximální rychlostí se můžete prohánět: 329 km/h. Zrychlení je 0-100 km/h za 3,1 s.
Vůz MP4 oslňuje dvěma přednostmi, se kterými se nemůže pochlubit žádný jiný supersport. První předností je, hydraulické odpružení, minimalizující náklony bez použití stabilizátorů, a zároveň dává podvozku motokárovou obratnost. Druhá přednost stojící za vyzdvižení je, aktivní zadní křídlo, které pomáhá hlavně při brzdění tím, že posunuje brzdné body o pořádný kus blíž k oblouku. Když brzdíte, "staví" se křídlo hodně na kolmo (pod úhlem 69 stupňů) a funguje tedy jako aerodynamická brzda, podobně jako u letadla.
Základní cena auta je něco před 5 miliónů korun českých. Po evropských cestách se prohání asi 500 kusů těchto luxusních aut.