O tom, jak krachují a budou krachovat kvůli koronavirové pandemii podnikatelé, jsme vás již informovali. Samotná kapitola je ale pak prostituce. V době boje s neviditelným nepřítelem se prostitutky dostaly do obrovských existenčních problémů. Nejenže byla uzavřena veškerá veřejná místa, kde si člověk mohl potěšení koupit, ale lidé ze strachu přestali volat i eskort. I když ženy nabízející svá těla byly ochotny přesunout byznys do domácího prostředí, zákazníci se do radovánek nehrnuli a stále prý ani nehrnou.
Skutečnost je taková, že více než polovina žen v prostituci jsou samoživitelky. Podle organizace Rozkoš bez rizika je prostitutkou typicky žena kolem třiceti let, rozvedená, se dvěma dětmi. Často se potýkají s exekucemi, z nichž některé mohou být zaviněné bývalými partnery. Prostituce je pro ně nejkrajnější možností, jak uživit sebe a děti. V Česku se v ní pohybuje zhruba 13 tisíc žen. Velmi často mají vedle prostituce ještě standardní práci.
Z důvodu uzavření mnoha služeb kvůli pandemii se samoživitelky rozhodly na novou profesi prostitutky přesedlat s vírou a přáním, že je sex spasí. Nicméně podle různých zdrojů je úpadek zájemců o sexuální služby skutečně obrovský. Kromě toho, že mají lidé strach z nakažení, tak mají většinou i home-office, a tudíž jsou zákazníci pod drobnohledem partnerek. Je tedy těžší se z domácího prostředí vyvléct.
Prodej luxusního rodinného domu na Praze 6, Praha 6
Zobrazit nemovitost
„Zatím jsme zaznamenali jedenáctiprocentní nárůst žen, které se začaly věnovat prostituci,“
říká Zdenka Pecharová ze Spolku pro ochranu žen, který se zabývá problematikou prostituce způsobené sociální nouzí a zároveň se snaží o její prevenci.
To, že se některé z žen pokouší vydělat peníze prostitucí, zaznamenala i organizace Rozkoš bez rizika, která se snaží zlepšovat postavení sexuálních pracovnic a pracovníků. Mimo jiné jim nabízí sociální poradenství či testování na HIV a další pohlavně přenosné choroby.
„V uplynulých měsících se nám počet žen, které nás kontaktovaly poprvé, lehce zvyšuje,“
řekla Jitka Papežová, zástupkyně PR oddělení organizace.
Tyto ženy se většinou za své rozhodnutí vydělávat si vlastním tělem stydí. Zároveň se ale shodují v tom, že i když je sex v soukromém životě zábava, teď je to pro ně nástroj k přežití. Některé nejenže nemají peníze na zaplacení nájemného, ale nezbývá jim ani na jídlo pro sebe a své děti.
Největší propad zákazníků zažívají prostitutky v Praze a proslulých příhraničních oblastech, jako je například Dolní Dvořiště, a to kvůli nedostatku turistů, cizinců.
Pomáhají obědy pro děti
Samoživitelky, které v prostituci spatřovaly záchrannou ruku, jsou pak často kvůli velkému nezájmu ochotné poskytnout své služby právě jen za peníze na jídlo pro děti. Částečnou výpomocí mohou být proto těmto ženám v současné situaci i projekty poskytující obědy dětem z rodin, které covidová situace velmi finančně zasáhla.
Jedním z nich je například projekt Obědy pro děti, které spravuje ve spolupráci s MŠMT charitativní společnost manželů Tykačových Women for Women.
„V loňském školním roce jsme v rámci projektu Obědy pro děti pomohli 8800 dětem z celé České republiky. Dnes je jich už takřka 9600. Věříme, že pokud by nebylo fungování škol omezeno, čísla by byla ještě podstatně vyšší,“
uvedla manažerka společnosti Jana Skopová.
Dalším je pak výzva Potravinová pomoc dětem ve vážné sociální nouzi pod záštitou pražského Magistrátu. „Tímto projektem chceme podpořit rodiny, které se nacházejí v tíživé finanční situaci. Poskytnutím bezplatného školního stravování a kvalitní a vyvážené stravy bychom rádi ovlivnili zdravý tělesný vývoj dětí. Naší snahou je také pomoci s jejich začleněním do školního kolektivu a do společnosti jako takové,” sdělil pražský radní pro oblast školství Vít Šimral.
Gay podniky jen pro známé
Velké problémy v uplynulém roce zaznamenaly také gay podniky nebo sauny. Covid zasáhl nejen provozovny po finanční stránce, ale také samotné návštěvníky.
„Když se loni všechno zavřelo a návrat k normálu byl v nedohlednu, nevěděli jsme, z čeho platit nájem a zaměstnance. Zároveň nám psali zoufalí stálí zákazníci, jestli by nešlo udělat nějakou výjimku. Nakonec jsme občas tajně otevřeli pro pár z nich. Nebyl to oficiální provoz. Oni byli rádi a nám šel do kasy malý zisk,“
prozradil jeden v majitelů gay podniku s tím, že většina návštěvníků byla zodpovědná a donesla si i svůj antigenní test.
Toto vstřícné, i když riskantní gesto, ocenil i pětadvacetiletý Roman.
„Comingout jsem měl teprve nedávno a seznamky typu Grinder nesnáším. Byla to pro mě úleva,“
přiznává.
Přestože se nyní daří počet nakažených snižovat, nemocnice se vrací do svých běžných režimů a stát začíná pomalu rozvolňovat, prostituci zatím nahrává maximálně lepšící se počasí. Kdy se byznys vrátí do starých kolejí, si odborníci zatím netroufají odhadovat.
Soubory cookie jsou malé textové soubory umístěné na Vašem prohlížeči. Tento web používá soubory cookie k zapamatování Vašich předvoleb a nastavení, přihlašování, zobrazení přizpůsobených reklam a k anonymní analýze návštěvnosti webu.
V případě, že chete Váš souhlas specifikovat, využijte následující formulář sloužící ke konfiguraci předvolb Vašeho souhlasu. Váš souhlas máte možnost zadat dle Vaších preferencí pole jednotlivých oblastí:
Technické cookies
Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Jsou odpovědné zobrazování seznamu oblíbených nemovitostí, působení filtrů, nákupní proces a ukládání nastavení soukromí. Nepožadujeme Váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat Vaše nastavení a preference.
Pokročilé analytické funkce
Pokročilé analytické funkce pracují s anonymními daty o Vaši návtěvě. Nástroje třetích stran (např. Google Analytics) nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek a lépe porozumět, jak Vám stránky přizpůsobit.
Personalizované nabídky
Díky těmto cookies Vám máme možnost zobrazit personalizované nabídky, vybraný obsah a reklamy na webových stránkách třetích stran a na sociálních médiích.