Warren Platner svůj umělecký start započal jako architekt na velkých amerických projektech mezi léty 1945 až 1950, kdy se podílel na vybudování Raymond Loewy a IM Pei.
V 60. letech 20. století zakládá svou vlastní společnost a světlo světa spatřily první návrhy jeho proslulých židlí a stolů. Konstrukce byla komplikovaná, skládala se ze stovek tyčí, u některých bylo zapotřebí i tisíce svárů. Ocelová základna se tak pohybovala mezi atraktivní architektonickou hrou a interiérovým designem. Vrcholil ji kožený sedák.
Warren Platner přišel i s jedinečnou definicí "klasiky". Podle něho je to stav věci, na které se z žádného pohledu už nemůže provést žádná změna. Je luxusní a přitažlivá tak, jak je udělaná. Jeho firma pracovala na principu, že architekt může pracovat na jakémkoliv úkolu, pokud si to přejí. Byla složena jen ze specialistů, kteří ze svého oboru udělali i svůj život.
Pro firmu Kevin Roche vytvořil flexibilní a efektivní pracovní prostor. Zvolil paletu příjemných barev, aby tak vytvořil atmosféru plnou tepla. Ergonomické pracovní desky obsahovaly vestavěné telefony.
Jedním z prvních "solárních" projektů, byl návrh showroomu v New Yorku pro Georga Jensena, jenž nabízel Skandinávský nábytek a osvětlení.
Platner se podepsal i pod známou restauraci v World Trade Centru. Interiér pojal velkolepě jako zaoceánskou loď. Hlavní jídelna byla luxusní, terasovitá, s intimním osvětlením a smyslem pro drama.
Svou kreativitu projevil i při návrhu interiéru pro Water Tower Place, vertikálního nákupního centra v Chicago, jež se otevřelo v roce 1976. Platner byl přesvědčen, že návrh budovy by měl pocházet zevnitř:
Byl činorodý během celého svého života. Stále v pohybu a stále s hlavou plnou nápadů. Zanechal zde nesmazatelný odkaz luxusní designové odvahy. Pro svůj přínos umění byl uveden do síně slávy magazínu Interior Design.