Evropská tradice malířství nese stopy vysokého standardu čnící až k ideální realitě. V odlehlejších místech zeměkoule se k malování přistupovalo vždy spontánněji, vyjadřovalo radost z tvorby. Obrazy byly naivnější, ale o to opravdovější.
Naufal Abshar navázal na tuto tradici svými spontánními malířskými luxusními kolážemi. Jako stěžejní téma zpracovává současný stav v Indonésii, vytváří luxusní malířské komentáře současnosti tichomořského světa. Hledá prameny národní identity, které jsou právě zastoupeny v smíchu.
Je vždy smích projevem dobré nálady, šťastného života? Umělec nalézá různé vrstvy smíchu. Ač mladíček (narozen v roce 1993), dotýkají se ho těžké poměry v jeho rodné Indonésii. Uměním byl vždycky fascinován, rád o dětství kreslil používaje k tomu jakéhokoliv média. Teď svůj umělecký projev obohatil o jasnou výpovědní hodnotu, má jisté poslání.
Stresující doba plná obav o zabezpečení života, o dostatek peněz, o bezpečnost, jak se vyhnout dopravní zácpě a dostat se včas do práce atd. Na toto všechno může člověk reagovat hněvem, vnitřní frustrací, pocitem vyhoření. Naufal Abshar má ale jiné řešení jak čelit každodenním překážkám – prostě se smát.
Jeho "Ha Ha" nebo "Hek Hek" ale mohou znamenat také kritický postoj či posměch. Prostě způsob, jak reagovat na to, co odmítáme. V sérii obrazů "Ha Ha" mají lidské postavy zvířecí hlavy odkazující k jejich vlastnostem, které přejímáme. Tímto způsobem se spojujeme se zvířecí říší, oddělujeme se však inteligencí.
Ve své profesi obdivuje Naufal Abshar řadu umělců, je jím David Hocney pro odvážnou barevnost, Heri Dono pro svůj odlehčený humor, Nyoman Masriadi pro zachycení pravdy pomocí hravých kontextů.
I přes veškerou inspiraci zůstává Naufal Abshar autentický, jedinečný a luxusně originální.