Je to pouhých pár měsíců, co byla značka Prada nařčena z rasismu kvůli kolekci luxusních klíčenek Pradamalia ve tvaru opiček s velkými rty a Dolce & Gabbana kvůli rasistické reklamě na módní přehlídku v Šanghaji, ve které jí modelka pizzu hůlkami. Teď stojí v čele obviněných značka Gucci. Čím se provinila?!
Původcem veškerého neštěstí se stal černý rolák Balaclava z kolekce Fall Winter 2018 s červeně ohraničeným otvorem na ústa. Ten vyvolal u široké veřejnosti vlnu nevole, protože prý připomíná blackface, karikaturu zesměšňující černochy.
Únor je Měsícem afroamerické historie, který oslavuje významné osobnosti a události. Nejspíš i proto lidé vnímali incident citlivěji, a o to větší vlna kritiky se na značku snesla.
Společnost se veřejnosti omluvila a svetr s okamžitou platností stáhla jak z kamenných prodejen, tak z online shopu.
Tři luxusní světové značky v posledních třech měsících. Počet módních domů nařčených z rasismu začíná být alarmující. Měli bychom se snad obávat konce svobodné tvorby? Doufejme, že ne!