Sledují je tisíce lidí a pod jejich fotkami je pravidelně několik desítek či stovek komentářů, mezi nimiž se častokrát strhne lavina hejtů. Ano, samozřejmě se tam objevují i velmi pozitivní komentáře, ale do očí vás vždy udeří ty negativní. Proč mají lidé neustále potřebu hejtovat veřejně známé osobnosti? Čeho se většinou týkají nenávistné komentáře? Na to jsme se zeptali uznávané psycholožky Laury Janáčkové. Zároveň se pojďte podívat na slavné české tváře, které to na sociálních sítích schytávají nejvíc!
Hejtování jsou podle slov psycholožky Janáčkové urážky často skryté pod rouškou anonymity, které mají za cíl společensky zesměšnit a osobně psychicky ublížit konkrétnímu člověku či skupině. Hejtování je běžné na sociálních sítích známých politiků, umělců, celebrit, kde je zajištěna široká sledovanost. Cílem hatera je danou osobu poškodit, psychicky týrat, vystrašit a tím ji oslabit, znechutit vztahy, sociální kontakty, práci i život.
vysvětluje známá psycholožka.
popisuje Janáčková.
To, že se v současné situaci ostře kritizuje česká vláda, vám asi říkat nemusíme. Králem by byl v tomto případě jednoznačně premiér Andrej Babiš, královnou zase ministryně financí České republiky Alena Schillerová, ale politiku sem opravdu tahat nechceme, a proto jsme vybrali jiné osobnosti, které na internetu také nemají na růžích ustláno:
Spoustu dospělých lidí ještě nedávno nevědělo, kdo je Anna Šulcová, ale vše se změnilo dne 28. ledna 2021, kdy česká vláda za půl milionu korun spustila na sociální síti TikTok reklamní kampaň, v níž se tato teprve jednadvacetiletá influencerka objevila. Nejen, že se na blogerku snesla kritika tak v masivním měřítku, že si musela na nějakou dobu vypnout komentáře, ale také jí začal klesat počet sledujících na Instagramu. Na druhou stranu dostala pozvánku do Show Jana Krause aneb jak se říká - negativní reklama je taky reklama.
Půvabná blondýnka Natáliia Mykytenko patří mezi nejkontroverznější postavy českého Instagramu. Třiadvacetiletou účastnici sociálního experimentu Svatba na první pohled nejdříve lidé odsuzovali za její odměřené chování, teď ji někteří lidé nemohou vystát kvůli augmentaci prsou, kterou nedávno podstoupila. Natáliia však na velikosti nešetřila, rovnou si nechala udělat čtyřky, a to je pravděpodobně hlavním spouštěčem „instanenávisti“. Jak se s kritikou vypořádává samotná Natáliia?
řekla Natáliia redakci LP-Life.cz.
Pětatřicetiletý zápasník MMA Karlos „Terminátor“ Vémola má spoustu fanoušků, kteří ho podporují, ať se děje cokoliv. Jakmile však Karlos prohrál očekávaný fight s Attilou Véghem, nebo se provalila nevěra se silikonovou milenkou Lulu, měli jeho kritici žně. Takovou vlnu nenávisti známý bojovník snad nikdy nezažil! Všeobecně ale lidi provokuje svým sebevědomým chováním a známou hláškou „Lvi žerou první“, která rozděluje MMA svět na dvě části. Někteří ho milují, a někteří naopak nenávidí, nic mezi tím jednoduše neexistuje. Vémola je však bezesporu významnou osobností české MMA scény a haters ho ženou kupředu.
otevřeně řekl redakci LP-Life.cz Karlos Vémola.
Osmačtyřicetiletá modelka Simona Krainová je známá tím, že si nenechá nic líbit, a to samé platí i pro nelichotivé komentáře, které buď maže nebo na ně razantně odpoví. Stačí hodit na sítě polonahou fotku nebo svého psího mazlíčka a haters začnou útočit jako piraně. Půvabnou manželku Karla Vágnera ml. někteří dokonce napadli, že její čtyřnohý mazlíček byl pořízen z množírny, a dokonce mají problém i s tím, že si od něj modelka nechá olizovat ústa. Nedávno modelka rozpálila do běla své sledující "povzbudivým" vzkazem z exotické dovolené, který měl spíše opačný efekt.
posypala si hlavu popelem Krainová.
Výrok „Z okresu do okresu, z pláže na pláž, zůstáváme tady, byť jsme v tom s vámi, držte se“ zároveň ze svého profilu smazala, i přesto se pochopení modelce u mnoha lidí nedostalo.
Brněnská podnikatelka leží v žaludku mnoha lidem od její nepovedené snahy o byznys s rouškami. Dlouhé měsíce musela čelit komentářům, že je podvodnice a hyena vydělávající na lidském strachu i neštěstí. Další instagramovou válku nedávno spustily její kalhoty, které si dle jejích slov nechala ušít z originální látky od luxusní značky Louis Vuitton. To se však nezdá nejen běžným uživatelům sociálních sítí, ale také módním návrhářům, kteří pochybují o pravosti látky. Jednatřicetiletá vítězka reality show Hotel Paradise je také známá svými povýšenými reakcemi na schytanou kritiku, které její pošramocené reputaci příliš nepomáhají.
Na závěr je důležité zmínit, že každá kritika či agrese má své hranice a pokud si někdo myslí, že na internetu může cokoliv, plete se.
dodala paní Janáčková.
Co z toho ve finále vyplývá? Nikdy se nezavděčíte všem a to obzvlášť, pokud vystupujete jako úspěšná a silná osobnost. Vždy vás bude někdo zbožňovat a naopak nenávidět. Je však jedno, jestli jste v pozici známé osobnosti nebo hatera. V obou případech by člověk měl vážit slova, co na internet vypustí, protože nikdy neví, kdy se mu to může vymstít. A pokud někdo opravdu nesnese nějakou osobu, je nejlepší ji jednoduše ignorovat a nesledovat. Člověk si tím ušetří spoustu času, energie i negativních myšlenek. Ve finále to nikomu šťastnější život beztak neudělá.