Jaro je sice v plném proudu, ale existují luxusní frajeři, kteří za to tahaj celej rok. Fajnšmekři mají dokonce na zimu a na léto různé stroje na dvou kolech. U některých motorkářů však euforie z prvního svezení bývá často příčinou nebezpečných situací. Nic na plat, ale je to tak, motorkářská sezóna začíná.
Martin Písařík se zanedlouho objeví jako zcela nová luxusní tvář oblíbeného pořadu Moto Cestou necestou. Jak vůbec začala jeho vášeň k motorům na dvou kolech?
„Ve 14 letech jsem objevil u nás na chatě v kůlně starou luxusní JAWU mustanga 50. Dali jsme ji s tátou dohromady. Pak jsem střídal různé motorky, měl jsem i motorku od Dády Gondíka, kterou jsem pak bohužel rozsekal. Teď mám dvě mašiny – Apriliu TUONO 1000 a KTM 1090 Adventure R,“ vysvětluje herec, který svou zálibu jízdy na dvou kolech zatím uspokojuje po Česku.
Po zimní pauze se na silnici vracejí muži na dvou kolech a policisté považují jaro za jedno z nejrizikovějších období motorkářské sezóny. Podle jejich statistik si víc než polovinu dopravních nehod zaviní kvůli své vlastní chybě. Někteří instruktoři bezpečné jízdy na motorce dokonce tvrdí, že jsou motorkáři nebezpeční sami sobě.
Motorka je stroj, který si zamilovává čím dál víc lidí a zdaleka nejde jen o záležitost ryze mužů, ale kouzlu motorky už podléhají dokonce i ženy. Je dobré však řešit nejen správný výběr motorky, ale i příslušenství. Potřebné oblečení na motorku je jedno z nejdůležitějších věcí.
Pokud už svůj stroj máte zaparkovaný v garáži a pouze čekáte, ať ho při prvních slunečních paprscích vytáhnete, nikdy nesmíte zapomenout:
Pokud jste přes zimu baterku nenabíjeli, je třeba ji zkontrolovat. Je však nutné ji zkontrolovat i tehdy, pokud jste baterku během zimy sem tam nabili. Nabíječka totiž může být vysávána nejen při jízdě, ale taky alarmem, když zrovna stojí v garáži. Raději si ji tedy zkontrolujte a případně nabijte. Buďte však připraveni i na to, že by akumulátor mohl být po smrti.
Mnoho řidičů motorky si myslí, že se během zimy nemůže motorce nic stát, když jenom luxusně stojí v garáži a práší se na ni. Jenže ono to není pravda. Vlhkost v kůlně nebo v garáži může mít špatný dopad na zapalovací soustavu. Poslat do kopru může například svíčky, proto si raději zapalovací soustavu řádně zkontrolujte, než se vydáte na svou první cestu v nové sezoně.
Chlazení by si měl zkontrolovat naprosto každý – i ten, kdo neparkoval v promrzlé stodole. Je třeba luxusně zkontrolovat hadice, spoje i hladinu chladiva v chladiči.