Popularita tohoto sportovního svátku si pro Američany nezadá příliš s Dnem díkuvzdání nebo Vánocemi. Večer plný fandění, přátel, neskutečné show a stoly praskajícími pod náporem dobrot, to je večer Super Bowlu. Vystoupení a události se zarývají hluboko do společenské paměti. Letos show sledovalo více než stodvacet milionů diváků. Šokoval Kanye West, Taylor Swift, ale i Donald Trump.
Super Bowl je finální zápas v americké fotbalové lize. Sportovní i společenská událost, neuvěřitelná show! Kdo jí nežije, jako by nebyl.
Vystoupit v ikonické přestávce halftime show je poté vysoce prestižní záležitostí a dostává se jí jen nejlepším umělcům. V minulosti tu vystupovali například Michael Jackson, Rihanna, Lady Gaga i Eminem.
Třicet vteřin reklamního spotu vysílaného při Super Bowlu stál inzerenty loni 7 milionů dolarů, letos již 8 milionů dolarů.
Využívají ji především komerční značky jako je Oreo, Pringles, Mountain Dew, Doritos, nebo firmy vyrábějící elektromobily, v klipech pak často vystupují hvězdy showbyznysu jako je Jenna Ortega, Beyoncé nebo Arnold Schwarznegger. Pro společnosti objednávající si tyto reklamy jsou to další miliony dolarů navíc za herecké honoráře speciálně pro tyto spoty. Loni si svůj čas koupila i čínská společnost Temu, což vyvolalo značnou pozornost.
Halftime, poločasová show, se nesla opět ve znamení hvězd. Vystoupil rapper Kendrick Lamar, který letos uspěl v pěti kategoriích cen Grammy.
Vystoupila také R&B zpěvačka SZA, Jon Batiste, zpěvák a multiinstrumentalista se postaral o americkou hymnu.
Tradicí jsou záběry do hlediště. V publiku se toho děje nejvíc! Prezident USA Donald Trump dorazil s celou rodinou, pozornost na sebe upoutala Ivanka Trumpová elegantními bílými šaty. Je prvním americkým prezidentem, který se této události osobně účastnil. Premiéru měl i další z nejbohatších mužů světa, CEO společnosti Apple Tim Cook.
Zpěvačka Taylor Swift dorazila jako partnerka svého přítele hráče Trevise Kelceho z týmu Kansas City Chiefs, jednoho z finalistů. Publikum na ni však reagovalo bučením. Tým jejího přítele skutečně prohrál, ale Travis se stal držitelem nového rekordu v počtu zachycených přihrávek. Spekulovalo se také o tom, že během zápasu požádá nejlépe vydělávající zpěvačku současnosti o ruku, ale nestalo se tak.
Kdo další? Americký hudebník Jay-Z, Kevin Costner zářil charismatem, Paul McCartney si jistě připomněl své vlastní vystoupení v halftimu v roce 2005, dorazili také Bradley Cooper, Leonado DiCaprio, Serena Williams nebo Tom Brady.
Kontroverzní rapper si koupil spot, který vyvolal pozdvižení. Natočil ho na zubařském křesle, kde uvedl:
"Tak co se děje, kluci. Utratil jsem všechny peníze na reklamu za tyto nové zuby. Takže jsem to ještě jednou musel natočit na iPhone,“
řekl. Pak zakoktal: "Ehm... ehm... přejděte na yeezy.com."
Přičemž jeho eshop v tuto chvíli nabízí jen jeden kus oblečení, tričko s hákovým křížem. Tento exces navazuje na jeho chování minulých dnů, kdy na síť X nepřetržitě přidával antisemitské komentáře jako na běžícím páse společně s výzvami k osvobození P. Diddyho.
Kanye West poté slovně útočil i na Taylor Swift skrze tuto platformu a dále šířil své antisemitské poznámky, než nakonec svůj účet na síti X deaktivoval.
„Bylo velmi katarzní používat svět jako ozvučnou desku,“
uvedl West ve svém posledním tweetu před deaktivací účtu.
Reklamní spoty jsou dalším tahákem, který si lidé často pamatují dlouho. Jak již bylo řečeno, osm milionů za třicet sekund spotu je běžná cena. Letos bylo odvysíláno celkem 51 minut, zápas byl kvůli nim každé tři minuty přerušovaný.
Mezi reklamami na kavárny, energetické nápoje, sušenky, auta, se objevovaly i dobročinné reklamy. Zajímavostí byl náborový spot pro Tajnou službu Spojených států, rozpočet na natočení spotu prý byl 2 miliony dolarů.
Zdroj: autorský text, Profimedia, aol.com, lawyer-monthly.com