Automobilka používala toto označení pro jednu ze svých hlavních luxusních automobilových řad. Výroba začala v roce 1913 a skončila v roce 1942. Bylo vyrobeno celkem neuvěřitelných 9257 kusů.
Počátek značky Praga se datuje do roku 1907. Měla velké pole působnosti. Po dobu své existence se věnovala výrobě nejen osobních a nákladních automobilů, autobusů, motocyklů, letadel, ale i zemědělské či vojenské techniky. Z celé plejády automobilů se vždy některé modely vryly do paměti automobilových nadšenců. Staly se luxusním topem a v dnešní době mají velkou historickou cenu. Svůj název Alfa používala už před první světovou válkou. Značka Praga sídlila v pražské Libni.
V záři 1927 debutovala na pražském autosalonu prvně šestivalcová Praga Alfa 6 s vodou chlazeným řadovým šestiválcem SV o objemu 1496 cm3. Jednalo se o takzvanou třináctou sérii vyrobených vozů Alfa, kdy s každou novou řadou docházelo k výraznému vylepšení. Jako úplně novou koncepci hnací jednotky tento automobil obsahoval poprvé šestiválcový motor, do té doby se používal pouze čtyřválec. Byl to nejmenší 6-válcový motor vyráběný tehdy v Československu. Novinkou byla rovněž odnímatelná hlava válců spalovacího prostoru typu Ricardo. Motor byl osazen dvěma karburátory Zenith 26 HAK.
Celý mechanický systém byl doplněn posilovacím patentem Praga. Šlo o píst a šoupátko umístěné v bloku motoru využívající tlaku oleje motoru. To celé bylo napojeno na brzdovou soustavu a zvyšovalo účinek pedálu. Luxusních Alf 6 vyráběných v letech 1927- 1929 vzniklo na 3000 kusů. Alfa dosahovala své maximální rychlosti 80 km/h a spotřeba vozu byla 12 litrů na 100 km. Tenhle automobil byl také v provedení čtyřdveřového čtyřmístného faetonu nebo doumístného kupé.
Toto auto vynikalo i svým nezaměnitelným elegantním designem v duchu své doby. Mnoho mladých gentlemanů získalo nejedno srdce okouzlujících dam, když je svezli právě tímto luxusním kouskem.