Ano, existuje jich samozřejmě více. Zpočátku jsem malovala figurálně, ale láska k abstrakci postupem času vše převálcovala.
Od mala mi byl blízký svět architektury, kterou jsem dlouho malovala, a která mi právě umožnila abstrahovat realitu do geometrických tvarů.
Do atelieru chodím každý den jako do normální práce. Jsou období, kdy jsem tak pohlcena malbou, že pracuji téměř nonstop, třeba několik měsíců v kuse. Stejně tak se občas stane, že několik měsíců nejsem schopna vytvořit vůbec nic. Vše záleží na koktejlu emocí a inspirace.
Měla jsem potřebu být v kontaktu s materiálem – barvami, plátnem, tvořit něco přímo vlastníma rukama a mít posléze hmatatelný výsledek. Ne soubor v počítači. Co se umění týče, jsem poměrně konzervativní. Nejvíce jsem vždy obdivovala malířství a sochařství, tedy stará prověřená média.
Fatálně. Tam jsem si uvědomila, že se chci opravdu naplno věnovat malbě. Do Ria jsem jela hlavně osobně poznat dílo legendárního architekta Oscara Niemeyera a nechat se jím inspirovat.
Určitě. Tvorba tam měla spíše formu záznamu myšlenek a prožitků. Stáž, dopad jiné kultury a především osobní zkušenost jsem začala zpracovávat až po návratu.
Věděla jsem, že Rio je jedno z nejnebezpečnějších měst na světě, což mě ostatně i lákalo, dokázat si, že to přežiji. Zažila jsem pár pouličních přestřelek, útok policie z vrtulníku na favelu za domem, pár útěků.. Musela jsem se naučit jisté ostražitosti při pohybu v ulicích, nejde si tam počínat stejně bezstarostně jako třeba na ulici v Praze.
Brazilci jsou nesmírně přátelský a pozitivní národ. Vracet se mi moc nechtělo, měla jsem spíš pocit vykořenění, nevěděla jsem dlouho, kde jsem doma.
Ano, rychlé schnutí je i jeden z důvodů. Používám speciální lazurovací transparentní gely, které mi umožňují malířské postupy co by s olejem nebyly možné.
Co se malby týče zatím ne. Mám ráda I prostorovou tvorbu, tam je mým favoritem nerez a kovy.
Záleží na formátu. Obraz 200 x 200 cm samozřejmě vyžaduje více práce a času než plátno 40 x 40 cm. Maluji vždy více obrazů najednou a přecházím mezi nimi. Průměrně je to ale 2 - 6 týdnů v závislosti na rozměru a náročnosti tématu.
Ano, puntičkář jsem. Ten moment vždy nějak bez potíží vycítím.
Některé obrazy mám samozřejmě raději než jiné, ale tohle mi problém nedělá.
Ne. Obrazy, které nechci prodat pečlivě ukrývám!
To není na přesvědčování. Buď vás nějaké dílo osloví ihned na první dojem, nebo vůbec a nemá smysl to dále řešit.
Logika. Čistota. Preciznost. Určitá forma jednoduchosti a prázdnoty, která je pro mě velice meditativní.
Obrazy na zakázku nedělám. Vybírá se vždy z toho, co je v galeriích nebo v atelieru.
Ano. Naprosto to respektuji. Každý má svůj vkus a názor. Pokud to není v nějakém vyhroceném afektu, tak se tím nezabývám.
Konstruktivní kritika je, myslím, velice přínosná. Především ta negativní samozřejmě. Může vás posunout do nových obzorů.
Do 22.12. na skupinové výstavě Artefakt v Chemistry Design Store. Taktéž do 22.12. v rámci projektu Squat iD23 v bytě navrženém architektkou Lenkou Míkovou. Dále jsou mé obrazy trvale k vidění v galerii Praguekabinet.