Dokážete si představit tvorbu z 242 galerií a 35 zemí světa na jednom místě? To je až neuchopitelná inspirace pro milovníky všech druhů výtvarného umění. Děje se tak každý rok koncem března – Hongkong se stává dočasnou mekkou umění!
Zatímco jiné dny v roce míří do Hongkongu běžní turisté za úžasnou atmosférou, delikátním jídlem nebo luxusními nákupy, v době konání veletrhu Art Basel tu pro ně místo není. Celé město zaplaví obdivovatelé maleb, kreseb, grafik soch i fotografií. Přijíždí sem lidé z celého světa za obchodem, poznáním, inspirací... Svět umění zdá se být v ten čas nekonečný!
Vybrali jsme pro vás 3 nejzajímavější umělce z Art Basel v Honkongu, kteří stojí za pozornost!
Umělec pocházející z Barbadosu v současné době žijící na indonéském ostrově Bali. Co nás na jeho tvorbě zaujalo? Především jeho kreativita v používání různých médií, jako je malba a fotografie. Na fotografické tisky nanáší husté vrstvy olejových barev a mezi jeho motivy najdete především mimozemské smyšlené postavy či portréty. Bláznivé, barevné, úsměvné. Takový obraz si dokážeme představit na stěně doma a co vy?
Jeho díla jste mohli vidět například v Tate Modern, Whitney Museum of American Art a jiných světových galeriích. V Sonnabend Gallery vystavoval například se slavným Jeffem Koonsem nebo Peterem Halleyem.
Americký konceptuální umělec Sean Landers se narodil v roce 1962 v Palmer, Massachusetts. Využívá malbu, sochařství, kresbu, zvuk i video. V jeho tvorbě najdete milý humor, předmětem jeho děl bývají zvířata, klauni a vtipně ztvárněné postavy. Co se týče barev, není tak výrazný jako Bickerton, jeho malby všk vyzařují luxusní pohodovou atmosféru. Co říkáte například na "zvířata se srstí z látky"?
Landersova práce je zastoupena v četných muzeích a veřejných sbírkách včetně Whitney Museum of American Art, Muzeum umění Los Angeles, Tate Modern a galeriích v Mexico City nebo v Berlíně.
Japonský umělec Tadashi Kawamata (narozen 1953) je známý pro své dřevěné instalace, kterými se proslavil od Tokia po Paříž. Na budovách většinou v rozích, na stromech, lešeních nebo u vchodů vytváří přístřešky nebo obří hnízda většinou z masově vyráběných materiálů, jako jsou dřevěné palety, balsové dřevo, vlnitý plech a lepenka. Svou instalaci měl například i na futuristické fasádě Centre Georges Pompidou v Paříži.
V roce 1984 získal doktorát na Tokyo University of the Arts, kde později také několik let působil jako učitel.