Víkendovou luxusní brněnskou Grand Prix se letošní ročník mistrovství světa silničních motocyklů přehoupl do své druhé poloviny. Jezdci Karel Abraham a Jakub Kornfeil mají aktuálně na starost, v jaké kubatuře, a na jakém motocyklu se představí na startu příští sezóny.
Nejstarší závodník ve své kubatuře Moto3 Jakub Kornfeil zažívá v týmu Redox Prüstel GP výborný rok. Aktuálně se prý cítí být luxusně připraven na přestup o třídu výš. „Moto2 je spádová kategorie, kam míří hodně jezdců z jiných šampionátů,“ řekl pětadvacetiletý jezdec, který si svou pozici vylepšil svým umístěním z víkendového MotoGP v Brně. Přestup však není jen o nejlepších umístěních, ale i o financích. Jeho výkony jsou však nepřehlédnutelné a zatím jako jediný v seriálu dojel všech deset dosavadních podniků.
V MS začínal v roce 2009 VC San Marina, a to za třídu do 125 ccm. Jeho nejlepší luxusní sezóna byla v roce 2016, kdy se v Moto3 umístil na celkovém osmém místě. V roce 2015 získal druhé a třetí místo ve VC Velké Británie a Valencie, 2016 pak byl na VC Malajsie na druhém místě a v roce 2018 obsadil prozatím třetí místo na VC České republiky.
Po luxusní sezoně končí tým Ángel Nieto a jezdec Karel Abrham chce zůstat v královské kubatuře MotoGP. „Vypadá to nadějně, ale zatím nemáme nic dohodnuté, ale můj cíl je jasný. Vše chci vyřešit co nejdříve,“ přiznal osmadvacetiletý jezdec, kterého má většina lidí ve spojení s týmem Reale Avintia Racing, kde by možná měl nahradit Xaviera Siméona.
Zcela poprvé se na Velké ceně České republiky objevil v mistrovství světa silničních motocyklů Filip Salač, který zatím byl spojován s Red Bull Rookies Cup. Brněnská luxusní premiéra mu prozatím pomohla k většímu zviditelnění, jelikož by on sám rád příští rok dojel celý seriál Moto3.
Jeho začátky v MS se datují do roku 2005 VC Španělska, kdy jezdil třídu do 125 ccm. Jeho nejlepší sezonou je rok 2010, kde se umístil na celkovém desátém místě v Moto2. V roce 2010 byl první a třetí ve VC Valencie a Japonska.