Na vývoji mnoha značek je někdy zajímavé pozorovat její historii. Obzvláště zajímavou minulost doprovází také značku Ducati, která je známá produkcí luxusních italských motorek.
Když bratři Cavalierovi se svým otcem a několika investory založili značku Ducati, neměli pravděpodobně ani tušení, čím vším se jednou bude zabývat. Vznikla totiž jako značka radiových vysílačů a během své existence svou produkci postupně rozšiřovala. Byly to holicí strojky, fotoaparáty, kamery i telefony, které si tehdejší veřejnost mohla pod značkou Ducati koupit.
Výrobou motorů se značka zabývá až od roku 1946. První motor představoval čtyřtaktní nízkoobjemový OHV, který byl určený na připojení k jízdním kolům. Na kola se tehdy montoval dodatečně, neboť byl dodáván zvlášť. Jednalo se o velký pokrok a značka slavila s tímto kouskem velké úspěchy.
V roce 1947 spatřilo světlo světa první motokolo značky Ducati. Dostalo název Cucciolo, což v překladu znamená štěně.
Značku to proslavilo a ještě větší popularitu získala, když do společnosti vstoupil jeden z nejznámějších inženýrů své doby Fabio Taglioni, Mnoha lidmi je považován za legendu a hlavní mozek značky. Byl to on, kdo přivedl na svět excelentní motorku Desmosdromic 125. On také určil nový směr vývoje firmy Ducati. Od roku 1970 začali vyrábět dvouválcové vidlicové motory.
V 80. letech nastoupil do společnosti Massimo Bordi, což byl velmi nadaný italský inženýr, který s pomocí konstruktéra Massima Tamburiniho vytvořil revoluční model Ducati Paso 750.
Motocykly Ducati se staly známými svými úspěchy na Mistrovství světa superbiků, avšak krize si je našla v 90. letech minulého století. V současné době vlastní značku německý automobilový koncern Volkswagen, který zvažuje její prodání.