Tento víkend bude ve znamení hřmění motoru, adrenalinu, horka a vydřeného potu ze závodu. Přesná jízda, technická dokonalost a naprostá odvaha jsou jedny z parametrů charakterizující luxusní závod.
Grand Prix Formule 1 je výzvou nejen pro účastníky samotné, ale i pro luxusní auta. "Podmínky v Monaku jsou nemilosrdné, pokud jde o provoz a připravenost strojů", uvedl technický ředitel týmu Grove Paddy Lowe. Atmosféra, trať a historie tohoto závodu byly, jsou a snad i nadále budou fascinující.
Proslulý závod má svoji pozici jistou díky tradici a velkému zájmu diváků. Velká cena Monaka je luxusní závod Formule 1 se svým legendárně známým okruhem Circuit de Monaco. Dominuje 78 koly po 3340 m, celkově to vychází na 260.5 km. Je to jediná Grand Prix, která nedodržuje minimální závodní vzdálenost 305 kilometrů (190 mil), a přesto se jedná o velice nebezpečný závod, a to pro své ostré zatáčky a zúženou závodní dráhu.
Grand Prix se koná každoročně koncem května již od roku 1929. K dosažení plného národního statutu navrhl Noghès vytvoření Grand Prix v ulicích Monte Carla. Získal oficiální sankci prince Ludvíka II.
První závod vyhrál William Grover, kterému se přezdívalo jak jinak než „Williams". Tehdy uháněl ve voze Bugatti typu 34B, které mu zajistilo první příčku. Od roku 1955 je Grand Prix v Monaku součástí mistrovství světa ve formulích.
Byl to Graham Hill, muž přezdívaný "Monaco", ale také i Michael Schumacher, kteří vyhráli v Monaku pětkrát. Alain Prost slavil své triumfální vítězství celkem 4 krát. Stirling Moss a Jackie Stewart každý vyhrál třikrát. Rekordní vítězství v monackém knížectví si drží Ayrton Senna, který vyhrál celkem šestkrát.