Z materiálu ji uchvátilo luxusní sklo pro svou křehkost a díky speciálním technikám i plastičnost. Díky tomu se její návrhy stávají skutečností. Pro svou luxusní výstavu v Portheimce si vybrala příznačný název – Oděná světlem. Z počátku bájná idea křišťálových šatů se v rukou mistrů sklářů začala realizovat. A díky technologickým postupům Libenského a Brychtové, tavení skla ve formě, se podařilo vytvořit luxusní kolekci soch.
Sklo jako takové nemusí být vždy užitkovou záležitostí. Karen si sklo zamilovala a povýšila ho na sochařský materiál. Vtiskla mu novou entitu. Její sochy fascinují snovostí, s nádechem metaforického vyjádření dráždí obrazotvornost diváka. Sklo má matnou podobu, odráží reálně bohatě a luxusně zřasené látky. Jako bychom pod průhlednými šaty svaly a lidské tělo jen tušili. Linie těla je vytvořena přilnavostí látky. Máme pak dojem éterické bytosti na pomezí ducha a těla. Luxusní fenomén v uměleckém zpracování skla.
To jsou otázky vtisknuté sérii zrcadel s ženskými tvářemi. A je to také ŽENA jako odvěké téma všech lidských civilizací. A co teprve v Čechách, kdy se z prvních uměleckých předmětů právě dochovala postava ženy – Venuše.
Do kimona od Karen LaMonte se sice neobléknete, ale i tak na vás dýchne kus Japonska. Tento tradiční oděv se však v rukou šikovné umělkyně proměnil v keramický solitér. Tyto keramické skulptury jsou inspirované myšlením wabi-sabi, krásou nedokonalou, nestálou a pomíjivou. Vznikly slepením popraskaných částí keramiky prastarou technikou Kinstugi – umění zlatých oprav.