„Neklepej tady těma loňskejma křuskama od Prady!“ Kdo by si tuhle ikonickou hlášku z legendární komedie Pravá blondýnka nepamatoval. Při pohledu na kolekci SS20, kterou luxusní značka představila během milánského týdne módy, musíme konstatovat jediné – tady by si Reese Witherspoon alias Elle Woods nejspíš nevybrala!
Dlouhé kabáty, skládané sukně, podivné hučky a modely à la noční košile. Kdyby se v kolekci nenacházelo také několik metalických outfitů nebo sexy mini, mysleli bychom si, že se luxusní italská značka rozhodla cílit na klientelu 50+.
Jen se podívejte na takovou Gigi Hadid, z fleku by se mohla příští rok odebrat do důchodu a lustrovat letáky s akčními nabídkami.
V porovnání s loňskou kolekcí, které vévodily hluboké výstřihy a mini, by se tak mohlo zdát, že se Prada rozhodla ubírat letos konzervativnějším směrem. Není tomu ale tak docela, jedna věc totiž zůstala – transparentní tkaniny, a tak se i v SS20 najde několik žhavějších modelů.
Žádná extravagance, žádné velké váhání. Naším jasným favoritem jsou luxusní černé šifonové midi šaty, které ale nejsou žádnou nudou záležitostí. Průhledná látka a řasení jim dodává potřebný šmrnc a my se jen zmůžeme na pouhé: „Ach…“
Neurazí, nenadchne. V kolekci SS20 najdete tolik outfitů, ze kterých máte tak nijaký dojem, až vás to samotnou překvapí! Šmrnc, nápad, šťávu a energie – to je to, co postrádá a na co u značky Prada nejsme vůbec zvyklí.
Plejádu propadáku neočekávejte. V kolekci SS20 spíš najdete kousky, které byste sami nejspíš neoblékli, ale pokud by je oblékl někdo jiný, rozhodně byste se za ním znechuceně neohlédli. Pokud ale máme vybrat černé Petry, tady jsou!
Další modely z kolekce SS20 najdete v galerii na konci článku.
Už na první pohled, aniž byste detailně zkoumali, co je to přesně za módní značku a za módní přehlídku, poznáte, že se jedná rozhodně o nějakou akci v zahraničí. Už jen tím, že vidíte krásné molo, elegantně a stylově oblečené lidi, dokonalá světla, show a prostředí ve kterém se přehlídka koná. PRADA. Ano, tato značka si nemůže dovolit jiné prostředí než “dokonalé” a s tím samozřejmě přicházejí i její modely, které budou hýbat módním průmyslem po celém světě.
Netrpěliví hosté a kritici jsou ve velkém očekávání, co si pro nás tato značka připravila. 51 modelů, to už je opravdu dost, ale zase se má člověk po celou dobu na co dívat a přemýšlet vůbec o tom, co na přehlídce bylo viděno. No a já ať se koukám, jak se koukám, tak jsem zase tak nic speciálního nenašla. Buď jsem dost nudný člověk a nemám představivost, a nebo nejsem sama a máte názor podobný.
Celkově mi to příjde celé dost nudné, jako bychom se vrátili o několik let zpět a inspirovali se usedlými modely. Nelíbí se mi to jak střihově, tak barevně. Neumím si vůbec představit, že bych tyto modely nosila, ať by to třeba nebylo na normální nošení, ale třeba jen na schůzku. Za mě tomu chybí prostě mladost, šmrnc a troška sex-appelu. A k tomu ty čepičky na hlavě? To už jsme fakt někde zpátky v čase! Vím, že se móda opakuje a vše, co bylo navrženo, se vrací, ale tohle vypadá jako kolekce, která chce zapůsobit, ale přitom je to úplně naopak. Jako kdyby zapomněla na lidi, kteří se chtějí cítit prostě “IN”.
Ale víte jak to je... Tohle je PRADA a ta bude v očích všech viděna jako “THE BEST”. Proto si tak říkám, co znamená být světový? Je to pouze o značce jako takové, a nebo o tom, že to světově fakt vypadá?