Ve věku 41 let zemřel umělecký ředitel značky Louis Vuitton a zakladatel značky Off-White Virgil Abloh. V neděli podlehl rakovině, napsal na twitterovém účtu koncern LVMH, pod který spadají luxusní značky.
stojí v twitterovém příspěvku koncernu LVMH, který vlastní Louis Vuitton a další luxusní značky. Poukázal na něj server CNN.
uvedl předseda LVMH Bernard Arnault.
dodal.
To přesně uměl, toho byl král. Virgil Abloh redefinoval představu moderního módního návrháře, píše The Guardian. Souběžně s designem oblečení se aktivně věnoval také designu nábytku, umění nebo elektronické hudbě.
Po tom, co se vyučil architektem, začal v roce 2012 navrhovat oblečení. Během své kariéry spolupracoval s mnoha rozličnými společnostmi, mezi nimi Nike, Ikea nebo Mercedes-Benz, a dostal tak módu do míst, kam se nikdy předtím nedostala. V roce 2013 založil svou vlastní značku Off-White. V roce 2018 byl jmenován šéfem pánského designu ve společnosti Louis Vuitton.
Byl také prvním černošským návrhářem, který u Vuittona působil, a nejviditelnějším černošským návrhářem v oblasti módy.
Louis Vuitton (zkráceně LV) je francouzská módní oděvní značka založená v roce 1854 návrhářem téhož jména. Známá je především pro svůj monogram LV, který se objevuje téměř na všech produktech firmy, od kufrů a koženého zboží, přes boty, hodinky, šperky, doplňky a sluneční brýle, až po zápisníky.
Louis Vuitton jednoznačně patří k předním světovým obchodním domům. Značka byla založena v Rue Neuve-des-Capucines nedaleko náměstí Vendóme v Paříži a ihned po otevření se stala žádanou. A jelikož byl mladý Louis velice inovativní, brzy přišel s vlastními nápady, jak by měla vypadat ta správná zavazadla. Kdyby jen tehdy tušil, jak úspěšná jeho značka nakonec bude, možná by tomu sám nevěřil. Tehdy byly hlavní doménou právě kufry. Ty stávající však byly neforemné se zaoblenými víky a k praktičnosti měly skutečně daleko. Když v roce 1858 představila značka Vuitton nové a navíc hezké kurfy s rovným dnem, staly se přes noc doslova hitem. Byly vyrobeny z plátna Trianon, které je dělalo lehčími a vzduchotěsnějšími. Právě šedé plátno Trianon umožnilo skládat ploché kufry na sebe, což u dřívějších kufrů se zakulacenou horní stranou možné nebylo. Tento krok byl možná malý a nevýznamný pro Louise, pro lid však znamenal krok mílový. Začala se psát éra úspěchu firmy Louis Vuitton.
Celým jménem Louis Vuitton Malletier se narodil francouzskému tesaři roku 1821. Když mu roku 1835 bylo 14 let, odešel do Paříže do učení a vyučil se brašnářem. Zanedlouho poté byl pověřen Napoleonem III., aby vyráběl zavazadla pro jeho ženu – císařovnu Eugénii de Montijo.
Módní značka Louis Vuitton byla celosvětově uznávaná už v době, kdy se ve Francii vzrušeně debatovalo o nové pařížské chloubě - Eiffelově věži. Za jejím úspěchem nestálo jen to, že přicházela se stále novými a neokoukanými nápady, také se snažila převést každičké přání zákazníka do smysluplné reality. To z ní dělalo královnu ve světě módy tehdejší doby. Konkurenci tak nechávala daleko za sebou. Do svého portfolia tak řadí například speciální kufr pojmenovaný Bed-Trunk, který se dal rozložit na pohodlné lehátko s úložným prostorem. Ten značka Vuitton vyrobila cestovatelům na expedici do Konga.
Roku 1880 převzal společnost Georges Vuitton, syn Louise a ani ten za svým otcem nezůstával pozadu. Otevřel pobočku na londýnské Oxford Street a mimo jiné vytvořil první bezpečnostní zámek na klíč, napsal úspěšnou knihu o historii i současnosti cestování, vymyslel další typy a druhy zavazadel, ale především vytvořil tradiční a dodnes nesmrtelné plátno – Monogram. Ani Georgesův syn Gaston-Louis dlouho neváhal a brzy se do rodinného podniku také zapojil. A tak se toto umění předávalo z generace na generaci. Posledním známým dědicem byl Patrick Louis Vuitton, který byl úspěšně následován svým synem Benoit-Louisem Vuittonem.
Přelomový byl pak rok 1985, kdy byla na trh uvedena řada kabelek a zavazadel s názvem EPI. Převratnou novinkou bylo především barvení kůže, které se do té doby nedělalo. V roce 1987 nastala zásadní změna ve vlastnictví, když se módní značka Louis Vuitton spojila se značkou šampaňského Moet et Chandon a značkou koňaku Hennessy. To dalo vzniknout skupině LVMH, která dnes vlastní další desítky luxusních módních domů jako Dior, Fendi, Bulgari a další. V roce 2012 dosáhla rodinná firma Vuitton neuvěřitelného obratu 28 mld. dolarů. V roce 2013 se stala podle časopisu Forbes „The World’s most valuable brands“ s hodnotou 29,9 mld. dolarů.
Snad nejznámější „vuittonkou“ všech dob je ta, která nese název "Neverfull". Na trh byla uvedena v roce 2007 a okamžitě se celosvětově zařadila mezi tzv. „iconic bags“. Vyrábí se ve třech velikostech a od roku 2013 také v EPI kůži. Věděli jste, že unese až 100 kg?
Dlouhých 16 let byl až do roku 2013 kreativním ředitelem Marc Jacobs. I ten je zarmoucen smrtí Virgila:
napsal na Instagram Virgila Marc Jacobs.
Ačkoliv se může zdát, že stačí sláva a krása k tomu, abyste byli tváří světoznámé značky, ne vždy tomu tak je. Společnost Louis Vuitton je pověstná tím, že si pečlivě vybírá celebrity, které budou její značku reprezentovat. A aby spojila příjemné s užitečným, většinou sáhne mezi ty, jež nejen dobře vypadají, ale vlastní i energii a šarm této značce vlastní. Mezi ty, jež značku Louis Vuitton reprezentovaly, tak patří slavné herečky a modelky jako třeba Jennifer Lopez, Hayden Christensen a nejčastěji Angelina Jolie, které tento módní dům ikonicky najímá pro své marketingové kampaně. Svou tradici modelek a hereček přerušili 2. srpna 2007, kdy bylo oznámeno, že se bývalý vůdce SSSR, Michail Sergejevič Gorbačov objeví v jejich kampani spolu se Steffi Graf, Andre Agassim a Catherine Deneuve. Mnoho rapperů zmínilo společnost ve svých písních, například Kanye West, Rytmus, Juicy J nebo Nicki Minaj v písni Whip It. Reklamy se objevují pravidelně v časopisech, na billboardech v kosmopolitních městech, ale známe i reklamy režírované proslulým francouzským režisérem Brunem Aveillanem. Značka LV je o detailu, který však hledá nejen ve svých produktech, ale také ve všem, co je kolem.
Co se vám vybaví, když se řekne "Louis Vuitton"? Téměř každému krásný jednoduchý monogram nebo šachovnice. Skutečně i ten, kdo značku nenosí, ví, jak vypadá. I proto není třeba ji dlouze představovat. Moderní svět jako by byl se vzorem dominující šachovnice doslova propojen. Módní gigant se své prestiže a velkoleposti jen tak nevzdá. A co si budeme povídat, také se mu to pěknou řádku let poměrně dobře daří.
Jméno si firma Louis Vuitton vybudovala především dokonalostí své práce, jež zahrnuje kvalitní materiály a jejich precizní zpracování, nadčasový design a hlavně praktičnost. To vše lze shrnout do jednoho jediného slova, které naprosto přesně vystihne vše, co bylo doposud zmíněno. Tím slovem není nic jiného než slovo LUXUS.
Výrobce i návrháře stojí design i výroba nejen veliké úsilí, ale jejich práce je také spojena s dlouholetou tradicí. I proto patří produkty módního domu LV mezi ty dražší. Na oplátku je ale všem stávajícím i potenciálním klientům nabízena doživotní záruka na jimi zakoupené produkty. Pokud teď zoufáte, že je to sice fajn, ale zavazadla a kabelky nejsou vaší doménou, můžete být v klidu. Srdce vám může plesat z nepřeberného množství výrobků s pověstným monogramem či kultovní šachovnicí. Peněženky, kravaty, šátky, šály, dokladovky, diáře, boty, oblečení, čepice, klobouky a dokonce i průvodce v každé zemi, což je sám o sobě úžasný nadstandard - to vše patří do portfolia LV. Jako bonus této značce vlastní si pak na každou věc z jejich dílny můžete nechat vyznačit své vlastní iniciály.
řekla pro LP-Life.cz Martina Jasenská.
A jak už to bývá, v dnešní době nejrůznějších inovací dochází dost často k tomu, že to, co je drahé, hezké a oblíbené, je také náležitě napodobováno. Ani tento gigant světového kalibru se nevyhnul tomu, že je - a to dost úspěšně - padělán. Je doslova terčem všech, kteří lační po dobrém výdělku. Originál byl, je a bude ale vždy pouze jeden. Nosit "fejk" takovéto značky je jedno velké módní faux pas.
řekla pro LP-Life.cz Ivana Lachmanová.
S jistotou lze říci, že vlastnit a nosit produkt LV je známka určité prestiže. Jde totiž o umělecké dílo, které je navíc vyrobeno ručně a s láskou. I proto se tato značka stala oblíbenou v šatníku světových celebrit, jako jsou Charlie Chaplin, Audrey Hepburn, Marlene Dietrich, Jerry Lewis, Sharon Stone, Harrison Ford, Elton John, David Beckham, Uma Thurman, Madonna a mnoho dalších známých, ale i neznámých lidí, kteří si zkrátka potrpí na kvalitu.
Módní domy Louis Vuitton nyní můžeme najít po celém světě. Zvláště v Asii a hlavně v Japonsku se LV těší obrovské popularitě. Japonci jsou touto značkou doslova posedlí.
Na pravou nefalšovanou "vuittonku" se vyplatí našetřit!
Audrey Hepburn
Zdroje: louisvuitton.com, etoile-luxuryvintage.com, biography.com, vlastní dotazování