Moje dnešní jízda startuje v pražské Tróji a končí u Pražského hradu, do jehož Španělského sálu jsem pozvána na luxusní charitativní večírek. Nasedám do auta a přes panoramatickou střechu mě hřejí sluneční paprsky, které hladí luxusní design interiéru.
Nastavuji navigaci do butiku Natali Ruden v Dlouhé ulici na Starém Městě, kde si mám vyzvednout své koktejlové šaty na dnešní večer, a s patřičným stylem vyrážím do ulic.
Volím automat, abych se mohla plně soustředit na vše, co nové BMW X2 od společnosti CarTec umí. Vůz ale můžete řadit i ručně pomocí jednoduchého ovládání na volantu s označením plus a minus.
Palubní deska na mě ze začátku působí robustně, ale na místě řidiče se cítím pohodlně a jistě, rozhodně ne stísněně. Díky širokým možnostem nastavitelnosti volantu a luxusních kožených sedaček si navíc vše přizpůsobuji tak, jak mi to vyhovuje.
Jako vždy a jako většina žen nestíhám, ale ukazuje se, že BMW X2 je skvělý parťák do nepohody. V dopravní zácpě využívám asistenta jízdy v kolonách, který se zapíná přímo na volantu. V rychlosti do 60km/h přebírá za řidiče úkol dodržovat bezpečnou vzdálenost a udržuje vůz ve středu jízdního pruhu.
V režimu COMFORT, který zajišťuje klidnou a plynulou jízdu, projíždím přes Trojský most. Nemusím sledovat rychlostní ukazatel ani navigaci. Tyto informace, včetně nejvyšší povolené rychlosti v projížděné oblasti, se mi totiž zobrazují přímo v zorném poli na čelním skle.
S trochou štěstí, ale hlavně s tímhle autem, jsem záhadně nabrala čas k dobru. Zkouším přepnout na režim ECO PRO. Díky němu se sníží spotřeba až od 20%, což při jízdě městem rozhodně přijde vhod.
Získané minuty se rozhodnu věnovat zastávce na rychlou kávu. Projíždím luxusní Pařížskou ulicí, kde na mě mává pán, který mi chce pomoct s parkováním. Zná ho každý, kdo tu občas hledá místo. Z luxusního vozu si prohlížím vitríny butiků zaplněné jarními kolekcemi. Od Cartiera se třpytí nádherný šperk.
Pomalu se blížím k mé oblíbené kavárně. Během čekání sleduji, jak kolemjdoucí obdivují design vozu, kterým jsem přijela. Když se do něj vracím s kávou v ruce, cítím jejich pohledy. „Jak v takových botách může řídit?“, pobaveně čtu jejich myšlenky. Kdyby jen tušili, jak je to s tímhle autem jednoduché.
Přijíždím k butiku návrhářky Natali Ruden. Parkuji hladce a hned na poprvé jako zkušený profesionál. Většinu práce za mě totiž odvádí kamery a přední i zadní senzory. Vystupuji a zamykám auto. Stačí jen dotknout se rukou kliky vozu. Nakonec si od Natali odnáším víc věcí, než bylo původně v plánu. Jak těžké je odolat kráse... Ještě, že je v kufru tolik místa! Stisknutím ovladače klíčků jej otevírám, po odložení tašek tlačítkem na kufru zavírám a vyrážím zpět do ulic.
Na řadící páce přepínám na režim SPORT, který vozu hned při rozjetí dodává dynamičtější odezvu řízení a rychlejší reakce pohonu. Pražskými uličkami tak projíždím mnohem svižněji. Kontroluji, jakou má po mé dnešní jízdě spotřebu. Průměr ve městě je okolo 5,4 - 5,2 l/100 km a na dálnici 4,5 - 4,3l/100 km, což je na tak luxusní auto úctyhodné.
Získaný čas navíc se krátí. S mým novým motorovým parťákem si poblíž naší cílové stanice užíváme poslední společné chvíle a známé pražské panorama zalité v západu Slunce.
"Kde je moje kráska?", blikne mi v tu chvíli na iPhonu zpráva od mého skutečného partnera a zároveň večerního doprovodu. "Čekám před hradem. Líbám tě.", píše. Sešlápnu plyn.
Za chvíli už parkuji kousek od Španělského sálu, kde má dnešní jízda pokračuje. Jen už dovnitř sálu musím po svých... V zrcátku vidím, jak ke mě dobíhá můj manžel s kyticí růží. Dokonale zaplňuji volné místo, zatímco mě uznale sleduje.
Bezplatné testování vozu BMW X2 přináší CarTec Praha s.r.o.
Šaty modelky: Natali Ruden
Foto k článku: Jaroslav Urban