Značka Porsche si získala nejedno srdce automobilového fanouška, který podlehl kouzlu luxusních, designově propracovaných, ale hlavně super rychlých „žihadel“. Pojďte se společně s námi podívat na to, proč jsou vozy z této stáje tolik žádané, z jakého důvodu po nich muži touží a proč se za nimi otáčí velká část žen.
Jedno z nejslavnějších sportovních aut historie je bezesporu Porsche 911. Automobil byl představen poprvé v roce 1963. Do roku 2019 vznikla již osmá generace tohoto úchvatného vozu a zájem o něj je stále velký a na místě. Dokládají to slova Vojtěcha Růty, marketingového specialisty z Porsche Centrum Praha:
Nebojí se dále šetřit slova chvály na adresu vozu, který je ojedinělý a nadčasový.
Na tohoto miláčka si mnozí z nás šetří celý život, jiní si ho dopřejí dříve. Někteří o něm pouze sní a někdo si ho pořídí pro prestiž. Zajímá vás, kdo jsou nejčastějšími klienty těchto luxusních vozů?
říká Vojtěch Růta.
Půjdeme rovnou ke zdroji. Položili jsme hrdému majiteli, vynikajícímu neurochirurgovi Janu Hradeckému, který se prohání v Porsche 911 Carrera S., otázky šité na míru. Jaký je to pocit usednout za volant a řídit auto, které má pod kapotou 400 koní?
Co on sám nejvíce oceňuje na Porsche 911?
Dále nám trefně vyjádřil největší přednosti Porsche.
Velkým milovníkem vozů Porsche je Jerry Seinfeld, který má úctyhodnou sbírku automobilů. Ta čítá 150 vozů. Ve své třípatrové garáži na Manhattanu má zaparkované například Porsche Carrera GT nebo nejstarší Porsche 911, za které neváhal zaplatit závratnou částku skoro 9 miliónů korun. Jeden z nejslavnějších fotbalových hráčů nezůstal pozadu a před jeho domem se pyšní nejen Porsche 911, ale i Lamborghini či Rolls- Royce Phantom. Známý módní návrhář Ralph Lauren nezapře cit i pro automobilový design a má vynikající vkus. Jeho exkluzivní sbírka aut obsahuje i takový klenot jako je Porsche 930 Turbo nebo Porsche 550 Spyder. Z českých osobností bychom mohli například dále zmínit Leoše Mareše se svým nablýskaným Porsche Cayennem až po strop.
Jednoznačným trendem je elektromobilita, do budoucna jediné možné řešení individuální mobility. Porsche má již dnes v nabídce řadu modelů, tvořících špičku mezi elektromobily – Taycan a Taycan Cross Turismo. Kdybychom chtěli srovnání elektromobilu Porsche Taycan, sáhli bychom například do řad Tesly po modelu S. Na jednu stranu má Porsche Taycan lepší výkon 390 kW, ale má větší spotřebu 24, 6 l/100 km oproti Tesle, která má pouze 18,9l/100 km. Zrychlení zvládne lépe Tesla a to za 3, 8 sekundy. Pokud je ve hře finanční stránka, auto, za nímž si stojí Elon Musk, začíná na ceně 2 257 000 korun. Za Porsche byste utratili 2 890 000 korun, ale cena odpovídá kvalitě.
U Porsche to platí dvojnásob. Jestliže byste toužili pořídit si před svou garáž Porsche 911, bude to vaši peněženku stát 3 023 000 korun. V případě vybrání si vozu z vrcholu modelové řady 911, kterou tvoří Turbo S Cabriolet, cena jde strmě nahoru. Automobil je vyčíslený na 6 579 000 korun. Nový přírůstek do rodiny Porsche 911 GT3 bude stát necelé 4 miliony korun.