Z LA přivezl své obrazy, které jsme mohli obdivovat v rámci výstavy Arboretum v Galerii Kobra 17. Kvůli pandemii koronaviru a novým vládním opatření má ale bohužel stejně jako ostatní umělci smůlu. MAXIM však problém vyřešil po svém. Z klasické výstavy udělá osobnější propojení jedince s uměním. Podle nově zavedených vládních opatření pozve k sobě do ateliéru vždy maximálně šest osob, a to vždy na předem stanovené časy.
„Vzhledem k aktuálním vládním opatřením přesouvám výstavu z Galerie KOBKA 17 do svého ateliéru v pražském Vnitroblocku a bude bez vernisáže. Můžete si vychutnat více osobní přístup a komornější atmosféru ve formě otevřených dveří ateliéru. Nová kolekce obrazů Arboretum bude v mém holešovickém ateliéru k vidění od pondělí 19. října do neděle 8. listopadu,“
píše umělec na svých sociálních sítích. Což ale neznamená, že je to špatně. Naopak.
řekl MAXIM LP-life.cz.
Sbírka Arboretum je velmi odlišná od předchozích MAXIMových obrazů. Je odlehčená, barevnější, veselá, plná života. V obecném smyslu je arboretum botanická sbírka složená výhradně ze stromů. Moderní arboretum je botanická zahrada obsahující živé sbírky dřevin a je určená alespoň částečně pro vědecké studium.
Nápad na vytvoření série obrazů inspirovaných výhradně přírodou měl MAXIM na paměti již od samého začátku jeho tvorby. Vždy shledával přírodní svět kolem sebe jako nekonečný zdroj inspirace. Je to místo všeho stvoření, existence, krásy a úžasu.
„V době, kdy svět kolem nás čelí nevratnému poškození, musíme se více než kdy jindy snažit zachránit alespoň to, co nám z naší planety zbývá. I přes veškerý technologický pokrok posledního desetiletí v kosmickém cestování, Země je a bude po dlouhou dobu naším jediným domovem, a proto je naší prvořadou odpovědností ji chránit a zachovat. Pokud zatím víme, je to jediné místo v našem známém vesmíru, které nese život,“
vysvětluje.
svěřil se s tím, že s rodinou si pobyt v Česku prodloužil do 17. listopadu.
Maximova nová série obrazů s názvem Arboretum je speciálně balená kolekce papírových děl komornějších formátů, než jsme u něj zvyklí. Každé z nich je inspirováno vybranou přírodní oblastí, které umělec na svých cestách po světě navštívil. Ona celoživotní pouť ho dosud vedla evropskými lesy, Severní a Centrální Amerikou, deštným pralesem Daintree a Velkým bariérovým útesem v Austrálii, tradičními japonskými zahradami v Kjótu, do jižního Tichomoří na Cookovy ostrovy a až do zimní divočiny za polárním kruhem na Aljašce. Každé místo, které na své cestě navštívil, na něj zanechalo tak hluboký dojem, že to naprosto změnilo jeho pohled na svět a jeho obyvatele.
Kolekce vznikala v první polovině roku 2020 v Los Angeles, kdy svět zasáhla pandemie viru Covid-19. Kalifornská metropole v rámci opatření proti nákaze uzavřela pro veřejnost všechny parky, pláže i lesy. Z LA se tak na několik měsíců stalo betonové vězení bez přístupu k přírodě.
říká MAXIM.
S pandemií přišlo i celosvětové omezení cestování a objevování nových míst.
„Člověk si pak více uvědomí, jak důležitá je pro něj rozmanitost a neustálý kontakt s přírodou a novými vjemy. Objevování nových míst na Zemi je pro mě vzdělávání a nemožnost cestování pocit, jako když máte rozečtenou knihu a najednou vám ji někdo vezme a nedovolí dočíst. Během mnoha dnů v karanténě člověk rekapituluje a hodnotí. A ačkoliv je rok 2020 velmi surový, bolestivý a zkrátka nepohodlný, nutí nás probudit se z našeho nevědomého spánku a něco změnit. Já jsem si ještě více uvědomil, jak bereme své blízké, zdravý vzduch v plicích, přírodu a prakticky neomezené možnosti jako samozřejmost.“