Skútry Vespa stále patří mezi velmi oblíbený dopravní prostředek především v Itálii. Za svou sedmdesát let dlouhou existenci bylo vyrobeno mnoho luxusních modelů této dnes již legendární značky. Může za to jedinečný design, dlouhá tradice i přívětivé rozměry, které dělají ze skútru Vespa velmi žádané zboží i v 21. století.
Jedinečný italský skútr Vespa spatřil poprvé světlo světa v roce 1964 v Římě. Okamžitě se stal miláčkem všech. První model měl název Vespa 98 a již v druhé sérii bylo vyrobeno 16 500 kusů.
Továrna i název vzešly od podnikatele Enrica Piaggia. První model Vespy byl vyroben již v roce 1944 a nesl název MP5, neboli Peperino, což v překladu znamená malé kačátko. Tento model však nebyl úspěšný. Teprve jeho přetvoření vyvolalo v Enricovi pozitivní emoce a zvolal, že tento krásný nový skútr vypadá jako vosa (v italštině vespa). Tak bylo rozhodnuto o názvu a zrodila se luxusní legenda v podobě nejžádanějšího skútru světa. Pojďte se s námi podívat na nejzajímavější modely své historie, které vám předkládáme níže v naší galerii.
Model z roku 1951 přinesl továrně prestižní rekord: 1 kilometr tento model ujel za 21,4 sekund s průměrnou rychlostí 171,1 km/h.
Luxusního modelu Vespa 125 U bylo v roce 1953 vyrobeno pouze 7000 kusů, čímž se stal jedním z nejžádanějších modelů mezi sběrateli. Písmeno U zde znamená Utility neboli nástroj, byl vyroben jako ekonomický model. Prodával se na trhu za 110 USD.
Mezi lety 1948 a 1949 se na trhu objevila poprvé Vespa se "sajdkárou" neboli postranním vozíkem. Ten umožňoval komfortní a stabilní cestování na delší vzdálenosti. Postraní vozík byl vyroben z ocelového plechu, ručně sestaven a k Vespě připevněn jednou trubkou. Vynikající výkon podával i na zasněženém povrchu nebo na strmých svazích.
Model GS 150 z 50. let se stal důležitým milníkem v historii skútru a to nejen značky Vespa ale trhu jako celku. Jednalo se o nejkrásnější skútr, jaký byl na světě vyroben. V 50. letech se značně změnil trh a Vespa se stala symbolem mladých lidí, kteří se chtěli odlišovat.
Francouzské ministerstvo obrany požádalo v 50. letech společnost Piaggio, aby vyvinula vůz pro vojenské účely. Výsledek je považován za poměrně zvláštní. Unikátní model Vespa, který byl vyroben přibližně v pouhých 600 kusech mezi léty 1956 a 1959, používala Cizinecká legie a výsadkového sbor. Vespa TAP byla vybavena 75mm pistolí, prostorem pro další munice a malým vozíkem. Model byl vyráběn ve dvou maskovacích barvách: zelené a pískové.
Společnost dosáhla na vrchol svého úspěchu, když byla vyvinuta Vespa na 4 kolech s dvoutaktním motorem vzadu. Provoz Vespy 400 byl zahájen v roce 1957 a celkem bylo vyrobeno 30 000 kusů tohoto modelu.
Toto luxusní vozidlo si zahrálo v akčním filmu "Dick Smart, Agent 2007" s Richardem Wyler, Margaret Lee a Rosannou Tapados. Skútr ve filmu byl schopný provozu na pozemních komunikacích, dokáztal létat jako vrtulník a stejně dobře posloužil jako ponorka.
V roce 2015 se slavilo 40. výročí založení luxusní značky Armani a zároveň Piaggio Group slavilo 130. narozeniny. Značka Emporio Armani navrhla pro tuto příležitost speciální edici Vespa 946 v unikátní kombinaci šedých odstínů s jemným nádechem zelené, která je viditelná pouze za určitých světelných podmínek.
Modely nabízené v současné době naleznete na webových stránkách Vespy. K 70 výročí připravila speciální edice nejžádanějších modelů historie.