Top hledané
Výsledky (0)
Možná jste už zaznamenali nová městská žlutá kola na pražských silnicích. Rozhodně o nich musíte vědět vy, kteří bydlíte v Praze 7, kde se spustil v polovině září bezplatný zkušební provoz čínské bikesharové služby Ofo. Je opravdu nutné, aby měla Praha v ulicích tolik kol?

Bikesharing Ofo na obzoru: Potřebuje Praha další kola?

Eva Ledecká
05. listopadu 2017
+ Přidat na Seznam.cz
2 minuty
Ofo bikesharing míří na Prahu

Nedlouho po tom, co si obyvatelé Prahy a dalších českých měst zvykli a začali využívat novinku v podobě luxusního bikesharingu české společnosti Rekola, se v Praze 7 objevila městská kola Ofo, která nabízí totéž. Pro změnu však ve žluté barvě. Prozatím se jedná o bezplatný zkušební provoz v Praze 7, kde by do konce roku mělo fungovat okolo 300 kol. Do budoucna by však Prahu mělo celkem zaplnit 3000 luxusních žlutých kol!

A tak se ptáme, zdali to už není trochu moc. Ulicemi se prohání turisté na segaway a na luxusních koloběžkách, po Praze nám fungují růžová Rekola, za dveřmi je čínský gigant Ofo, spekuluje se také o tom, že by se k nám mohl dostat konkurent v podobě bikesharingu Mobike i oBike. Je to opravdu nutné?

Ofo na svých českých stránkách tvrdí, že chce touto službou řešit problémy s pohybem po městě. Opravdu?

Praha má jeden z nejvíce propracovaných systémů MHD v Evropě. Odkudkoliv se poměrně za krátkou dobu dostanete metrem, tramvají i autobusem do centra. Slušně se u nás chytil Uber. Už několik let se Praha potýká s dopravními zácpami osobních automobilů a přehuštěným provozem. Opravdu si Ofo myslí, že ti, kteří dodnes jezdili autem, začnou jezdit na žlutém kole? 

Prodej pozemku 1200 m2, Praha
Prodej pozemku 1200 m2, Praha, Praha 5

Mnichov trápí opačný problém: Jak se kol ve městě zbavit!

Stane se to, že bikesharing začnou využívat ti, kteří jezdili MHD nebo chodili pěšky. V Praze tak budou v podstatě překážet osobním vozům, ale i chodcům, protože ze strachu z aut často jezdí právě po chodnících. Nehledě na to, že Praha je oproti jiným evropským metropolím malé město a nejsou zde tak luxusní podmínky pro kola jako třeba v Berlíně, Amsterdamu nebo Mnichově. A právě Mnichov, kde bikesharingy už nějakou dobu fungují, se v současnosti potýká spíše s problémem, jak se kol zbavit. Město je jimi doslova zaplavené a situace se stává neudržitelnou.

Mnozí se mohou ohánět tím, že se jedná o pohybovou aktivitu a lidé tak alespoň pro sebe něco dělají. Ruku na srdce: vdechovat při sportu těžký pražský vzduch a stresovat se z toho, že do vás za rohem nabourá nervózní řidič, nic zdravého není. Spíše se jedná o trend a luxusní díru na trhu. Je však otázkou, zdali by nám nestačil jen jeden bikesharing a jestli je nutné každou díru na trhu zaplnit do posledního místečka.

Líbil se vám článek?
Diskuze 0 Vstoupit do diskuze