Coca-Cola se stala v Americe legendou, která neztrácí na chuti ani po tolika letech a je neodmyslitelně spjata s časem Vánoc. Drobná zajímavost: i američtí astronauti si prosadili, že si ji zkrátka musí dát i ve vesmírnou prostoru a věděli proč! Tu podmanivou chuť vytváří výtažky z koky a ořechu koly. Efektu bublinek je dosaženo oxidem uhličitým. A tajná ingredience? Že by to byla skořice, koriandr, karamel, vanilka?
Coca-Cola se vyrábí od roku 1886 jako sladký nápoj hnědé barvy s obsahem kofeinu a bezkokainového výtažku koky. Věděli jste, že se původně prodával v lékárnách? Pak nastala masová produkce a nyní se k tomuto nápoji váže i nezaměnitelné kouzlo Vánoc. Již první tóny známé znělky luxusního typicky červeného kamionu s nápisem Coca-Cola nám asociují čas vánoční, sepětí rodiny a skrytá tajemství pod stromečkem.
To bychom ale nebyli mi Češi, kdybychom si na to neposvítili! Pokud holdujete dobrému jídlu, gurmánskému vychutnávání a poklidnému zažívání, nesmí jednoznačně chybět naše Kofola! A proč je tak podmanivá? Její receptura byla delší dobu testována, než se hotový výrobek dostal v roce 1960 na pulty k prodeji. Za vším stojí Zdeněk Blažek, který byl pověřen výrobou kolového nealkoholického nápoje. Vznikla úctyhodná varianta tehdy nedostupného amerického nápoje Coca-Cola. A že se jim československá Kofola povedla!
Nejenže krásně voní, bublinky žertovně lechtají v nose, ale co ta chuť. Z farmaceutického hlediska je za sirup Kofola zodpovědný Jaroslav Knap. Na jazyku se rozezní symfonie chutí, příjemně sladká, chutná a voní po lékořici. Tím přirozeně podporuje trávení, a to v době hodování přijde vhod. Od roku 2002 vede společnost Kofola úspěšnou mediální kampaň, aby zviditelnila své produkty. Kdo by neznal vtipnou reklamu na vánoční prasátko: „Ne, ne, já už ho vidím.“
Čemu dáte přednost a kdo u vás letos o Vánocích vyhraje? Bude to americká Coca-Cola nebo naše luxusní Kofola?