Novou kolekcí Cruise 2020 vyzývá Alessandro Michele společnost k respektu a úctě k ženám. Uvedení probíhalo v prostorách Kapitolských muzeích v Římě a kreativní ředitel luxusní značky Gucci se nezdráhal použít veškerých dostupných prostředků. Výsledkem jeho počínání jsou odvážné modely s feministickým sloganem z 70. let „Moje tělo, moje volba“, nebo šaty s vyšíváním ve tvaru dělohy a květy namísto vaječníků.
Kolekce Cruise 2020 je feministické symboliky a politiky skutečně plná a ztělesňuje myšlenku svobody, rovnosti a sebeurčení.
Vedle šatů s netradičním vyšíváním nebo námořnického sáčka s výše zmíněným sloganem „MY BODY, MY CHOICE“ najdete v kolekci také bavlněné žluté triko s logem "CHIME", které odkazuje na kampaň Gucci CHIME FOR CHANGE vzniklou v roce 2013. Tou se značka zavázala k prosazování rovnoprávnosti a financování projektů na podporu práv a zdraví žen po celém světě. Výtěžek z prodeje těchto triček bude v plné výši věnován charitativním organizacím podporovaným CHIME FOR CHANGE.
Ani top s datem 22. 5. 1978 není žádná náhoda, ale dokonale promyšlený tah. Odkazuje na tzv. zákon 194, jehož zavedením bylo ženám v Itálii mimojiné povoleno podstoupit přerušení těhotenství.
Cruise 2020 jen dokazuje, že luxusní kolekce módních návrhářů se snaží svými modely nejen potěšit lidské oko, ale především světu předat jisté poselství, a to se Guccimu opět podařilo.
Moje blízké okolí moc dobře ví, že ve mě dřímá silná feministka. Rovnoprávnost, práva žen nebo úcta k ženám jako taková, to všechno jsou zkrátka hodnoty, kterým by se neměla žádná z nás otáčet zády. A právě proto jsem byla už od prvopočátku nadšená myšlenkou, že velká značka jako je GUCCI chce ženám i pomáhat.
Ovšem po shlédnutí kolekce nastal šok! Vážně bych chtěla mít na šatech vyšitý ornament dělohy? Opravdu bych byla schopna nosit top s datem legalizace potratů? Trochu se ve mě pere katolík a zdravý rozum k tomu. Prostě ne, fakt bych tohle nosit nechtěla! Copak muži nosí třeba paměťová trička své vasektomie? Pochybuji! Tak proč z žen nakonec dělat hysterky, které o sobě tak pochybují, že by nosily i vyšitou DĚLOHU?! (Bohatě nám stačí břímě té naší vlastní.)
A zbytek? Pouze a jen koktejl retro kousků z bleších trhů s drahou visačkou GUCCI. Chtělo by to nové trendy! Nestojím o jednu z mnoha dalších rekapitulací těch dávno minulých.