Tohle jsme na MPBFW ještě neviděli! Módní přehlídka, během které byly představeny všehovšudy 3 sukně, 2 korzety a nespočet nahých těl nás šokovala. Co si z ní vlastně máme odnést? Myšlenku, že se móda přeceňuje? Že se s oblečením plýtvá? Možná. Přeci jenom bychom ale od značky, která hledá balanc v extrémních kontrastech, čekaly trochu jiný a méně děsivý koncept.
Zakladatelka ODIVI a módní návrhářka Iva Burkertová charakterizuje svou značku jako hru struktur a materiálů. Tentokrát se ale rozhodla vydat zcela jiným směrem. Maximální kontroverze! Inu, negativní reklama je taky reklama a po tomhle ročníku MBPFW je víc než jisté, že název ODIVI bude společností nějakou tu dobu rezonovat.
Ač je přehlídka nahých těl v mnoha případech jistě vítána, přehlídka ODIVI rozhodně není ten případ. Modely ozdobil děsivý make-up a čočky, a tak módní show spíše připomínala invazi zombíku, kteří se před útokem zapomněli obléct!
Ač se snažíme na SS20 dívat uměleckým okem a jistou nadsázkou, nemůžeme se ubránit zklamání. Jak se nám stýská po kolekcích plné základních kousků šatníků, neutrálních a tlumených tónů, které můžete nosit několik sezón po sobě! Jak se nám jednoduše stýská po jakémkoliv oblečení!
Věříme, že značka ODIVI upozornila na problematiku módního průmyslu a odpad z textilu víc než dostatečně a my se příště dočkáme stylových, nositelných a lehce kombinovatelných kousků, které jsou pro značku tak charakteristické. Zombíkům zdar!
Co k tomu říct. Po tomhle si myslím, že v Odivi buď nenávidí ženy i muže a nebo trpí nočními můrami, které jsou ventilovány ven právě touto kolekcí. Tedy pardon - je to vůbec kolekce? Není to spíš horor?
Oficiální informace o značce jsou takové, že má upřímný náhled na módu a život sám. Měla by sloužit jako inspirace pro ty, kteří mají zájem o nové a nemají strach dělat neobvyklé. Pardon, ale slovo “neobvyklé” v jejich slovníku musí znamenat přinejmenším “šílené”.
Pokud se v Odivi snažili šokovat za každou cenu, pak tradáááá: Tleskáme a povedlo se. Jen je mi z toho trochu smutno. Jediné, co si z toho divák totiž odnese ve vzpomínce, jsou nahé modelky a modelové s šíleným Jokerovským výrazem.
To je asi poprvé, co mi došla při hodnocení módy slova. Ale pár výrazů ve svém vyděšeném mozku někde najdu. Vulgární, nechutné, děsivé a dehonestující. Jediné, co by v mých očích mohlo být alespoň malou omluvou, je to, že chtěli u Odivi upozornit na plýtvání materiály, odpad z textilu a na špatný vztah lidí k přírodě. I tak je to pro mne ale za hranicí vkusu a vlastně za hranicí všeho!