Zakladatel Pagani automobilů, Horacio Pagani se rozhodl na počátku 90. let přerušit vazby s Lamborghini a vybudoval si vlastní podnikání. Auta Pagani Zonda, první výrobní supercar, debutovala v roce 1999 a výroba skončila až v roce 2017. I když její speciály, jako je například Zonda HP Barchetta, se vyrábí na soukromou zakázku dodnes. „Pagani Zonda, " auto argentinského inženýra, zůstává jedním z nejoblíbenějších vozů všech dob.
Tento model je výsledkem zdokonalení a inženýrství na modelech Zonda v průběhu let, které kombinují to nejlepší, co tento výrobce hyperaut vyvinul ve svých výrobních cyklech. Použití nových materiálů, jako jsou Carbo-Titanium a Carbo-Triax HP-52, snižuje váhu při přidávání tuhosti, které je známo pouze ve formuli 1 a ve vojenském leteckém průmyslu. Váha luxusního auta je 1,250 kg. HP Barchetta je vybavena motorem V12 s výkonem 7,3 litrů. Výkon automobilu se pouze odhaduje, protože zůstává v tajnosti, a to na přibližně 800 koní.
Nejvýraznější částí konstrukce je jakoby osekané čelní sklo. Barchetta je charakteristická kompletně otevřeným designem s minimální hmotností a zaměřením na výkon. Interiér je neméně luxusní a tvoří ho hravé prvky v podobě bílých čalouněných sedadel rozbitých kostičkovým vzorem barevně laděným s tónem auta.
Zájemci by neměli dlouze otálet, neboť na prodej jsou pouze dva ze tří vyrobených kusů. První kousek si pro sebe zamluvil sám zakladatel automobilky Horacio Pagani. Cena zbývajících luxusních vozů by se měla pohybovat přibližně okolo 15 miliónů dolarů v přepočtu přes 300 milionů korun českých, což je už hezká suma. Troufnete si?