Datum, kdy se objeví na světovém trhu nová luxusní konzole PS5, je zatím stále v nedohlednu. My vám však představíme hotový skvost, po kterém nebudou toužit jen herní příznivci. Slovo design ve spojitosti se značkou PlayStation dostává aktuálně další, vysoce luxusní rozměr. Unikátní herní konzole PlayStation 4 je posázena šesti tisíci českými křišťály PRECIOSA a padesáti plátky čtyřiadvacetikarátového zlata.
„Jedná se o historicky první a zcela jedinečnou spolupráci mezi českým zastoupením značky PlayStation a tuzemským výrobcem křišťálových šperků PRECIOSA. Nic podobného fanoušci designu a herního světa v České republice ještě nikdy nemohli vidět,“ dodává PR & Event Managera PlayStation Czech Republic and Slovakia Víťa Řezníček.
PS4 je posázeno broušenými kameny – šatonovými růžemi Maxima z českého křišťálu Preciosa. Vytvářejí obrazce známé z ovladačů PlayStation. Absolutně všechny „přísady“, jež se při výrobě těchto kamenů používají, pocházejí z České republiky. Křišťálové údolí na severu Čech, kde se veškeré provozy Preciosy nachází, je světově unikátní právě výskytem veškerých surovin nutných pro výrobu toho nejlepšího křišťálu na světě.
Luxusní křišťál na konzoli má barvu Crystal Aurum, která vyniká jedinečným zlatým leskem. Tato barva je velmi oblíbená mezi nejlepšími módními designéry světa – 700 tisíc kamenů v barvě Crystal Aurum zdobilo na letošní Met Gala například róbu z dílny značky Balmain oskarové herečky Juliette Binoche. Na turné Golden, které začalo v úterý 18.9. 2018 zase obléká róbu posetou křišťálem Crystal Aurum zpěvačka Kylie Minogue. Z českých designérů v letošní sezóně pracuje s Crystal Aurum například Klára Nademlýnská.
Práce na dekoraci herní konzoli byla mimořádná. Každý kámen bylo nutné aplikovat ručně a zvlášť. Zatímco například módní designéři jsou zvyklí využívat jedinečné transfery Preciosy, na kterých je i několik stovek tisíc kamenů, povrch herní konzole vyžadoval odlišný přístup. Aplikace zabrala naší designérce pět hodin.
Pro Preciosu je každý takový projekt výzvou. Křišťálem umíme ozdobit prakticky cokoli a právě nejlepší český křišťál dodává podobným produktům výjimečnost, která je pro ně důležitá. Cílem dražby Sony bylo upoutat pozornost a udělat z každodenní a běžné věci něco s mimořádnou estetickou i designovou hodnotou. Volba českého křišťálu byla tedy jasná.
Právě proto, že jde o sběratelský a zcela unikátní kousek, se cena této konzole nedá vyčíslit.
Cílem projektu bylo upoutat pozornost k charitativnímu projektu v rámci Czech Design Week 2017.