Indie bojuje s koronavirem a situaci přestává mít pod kontrolou. Prakticky celá země se musí vypořádat s rostoucími počty nakažených i mrtvých. Uttarpradéš, nejlidnatější indický stát, patří k nejvíce postiženým v zemi. Úřady přesto trvají na tom, že mají situaci plně pod kontrolou. BBC však přineslo svědectví z místa. Podle jednoho z nich zemřel osmapadesátiletý muž v sanitce, když ho nepřijaly hned čtyři nemocnice kvůli přeplněné kapacitě. Kremační zařízení tu pracují 24 hodin denně, mnohé nemocnice nepřijímají prakticky vůbec nové pacienty a testovací centra jsou velmi přeplněná. Uttarpradéš má sice aktuálně "jen" necelých 200.000 aktivních případů nemoci COVID-19, ale předpokládá se, že jejich skutečný počet bude násobně vyšší.
V noci na dnešek přistály na pražském Letišti Václava Havla dvě desítky českých diplomatů, které Rusko vyhostilo v reakci na vyhoštění 18 zaměstnanců ruské ambasády v Praze. Česko se rozhodlo vyhostit ruské diplomaty kvůli výbuchu v areálu muničního skladu ve Vrběticích z roku 2014. Existuje důvodné podezření, že za ním stáli dva ruští agenti (Anatolij Čepiga a Alexandr Miškin). V České republice stále zůstává 27 ruských diplomatů a 67 jiných zaměstnanců. Dalších 17 ruských občanů u nás působí na konzulátech. Ministr zahraničí Jan Hamáček (ČSSD) nevyloučil, že by mohli být vyhoštěni další Rusové. Na české ambasádě v Rusku aktuálně zůstane pouze 5 českých diplomatů a 19 administrativně-technických pracovníků.
Nejslavnější řetězec rychlého občerstvení na světě, McDonald's, spojil své síly s velmi populární korejskou chlapeckou popovou skupinou, BTS. Nové menu příhodně nazval "BTS Meal" a bude ho prodávat od 26. května ve Spojených státech, Kanadě a Brazílii a o den později i v Jižní Koreji, odkud skupina pochází. Chvíli poté by se pak mělo objevit v téměř padesáti zemích na šesti kontinentech. Zatím není potvrzeno, jestli mezi desítkami zemí bude i Česká republika. K-pop má však u nás tisíce fanoušků a jeho popularita vzrůstá už 10 let. Menu bude obsahovat 10 kusů kuřecího masa McNuggets, hranolky a colu. Hlavní novinkou pro "západní zákazníky" bude jedna ze dvou omáček - speciální cajunová příchuť, inspirovaná receptem přímo z Jižní Koreji. McDonald's již v minulosti spolupracoval s hudebními hvězdami jako jsou Travis Scott nebo J Balvin. Dá se však očekávat, že úspěch spolupráce s BTS tyto kolaborace jednoznačně převýší, vzhledem k celosvětové velké popularitě skupiny.
Zatímco popularita zvukové sítě Clubhouse klesá, Facebook v audio věří a usilovně pracuje na svých aplikacích. Ty se objeví ve skupinách, na stránkách slavných osobností, a nakonec i v Messengeru. Zdá se, že sociální síť Marka Zuckerberga sází vše na jednu kartu - zvuk. Oznámila hned několik produktů, které upřednostňují audio obsah před textem, obrázky, či videem. Produkty budou vydány v několika příštích měsících a v některých případech budou zpočátku testovány jen u omezené skupiny lidí. Nejvýznamnější novinkou je spuštění přímé konkurence zvukové aplikace Clubhouse, s funkcí nazvanou Live Audio Rooms. Ta spatří světlo světa letos v létě a určitě se dostane i na české uživatele. Nejprve se bude testovat ve skupinách a u veřejně známých osobností. Nakonec však má dorazit i do populárního komunikátoru Messenger. Své konverzace budou lidé moci i nahrávat a sdílet. Uživatelé si budou moci přístup do některých speciálních místností zaplatit buď ve formě předplatného nebo za jednorázový poplatek. Z dlouhých konverzací bude také možné vytvářet tzv. "soundbites". Tato připravovaná funkce umožní lidem vytvářet a sdílet krátké zvukové úryvky.
Společnost Chameleon Organic Coffee spustila soutěž, ve které dvěma šťastlivcům zaplatí 3000 amerických dolarů (zhruba 65 tisíc českých korun). Jde o snahu podpořit lidi, pracující od začátku pandemie z domova, v hledání lepší rovnováhy mezi pracovním a soukromým životem. Firma, která vyrábí kávu za studena, vyplatí tuto částku výhercům, kteří si zavážou k dalším přestávkám na kávu v průběhu pracovního dne. Soutěž je pojmenována jako Ultimate Coffee Break. Kromě peněžní odměny se vybraní vítězové budou moci těšit i na hromadu kávových výrobků.
řekl Leo Aizpuru, marketingový ředitel značky Chameleon Organic Coffee. Soutěže se mohou zúčastnit obyvatelé USA ve věku od 18 let. Společnost si od soutěže slibuje, že díky finanční částce z lidí opadne stres a budou se moci v průběhu dne častěji zastavit a načerpat síly.