Koronakrizi se přizpůsobil nejen veškerý život v Česku, ale také typ pašovaných předmětů. Ve třech zásilkách přepravených letecky z Vietnamu na pražské letiště Václava Havla totiž celníci zadrželi celkem 11 623 kusů textilních roušek.
přiblížili celníci. Zásilky také obsahovaly různé druhy oblečení a doplňků, které na sobě měly loga Louis Vuitton, Gianni Versace, Christian Dior, Burberry, Chanel nebo Disney. Kdyby se zboží dostalo k prodeji, vznikla by majitelům ochranných známek škoda dva miliony korun.
Studie výzkumníků z Oxfordské univerzity zjistila, že covid-19 může způsobovat anomálie na plicích, které jsou zjistitelné i více než tři měsíce po tom, co jsou pacienti infikovaní. Studie se účastnilo 10 pacientů ve věku mezi 19 a 69 lety a výzkumníci u nich použili novou zobrazovací metodu. Ta využívá plyn Xenon, který pacienti během magnetické rezonance vdechnou.
A co zjistili? U osmi z nich přetrvávala dušnost a únava, a to i přesto, že při léčbě koronaviru nikdo z nich nepotřeboval na jednotku intenzivní péče či plicní ventilaci. Scany pak u všech osmi odhalily znaky poškození plic - zvýraznily oblasti, kde vzduch nepronikal do krve. Běžné zobrazovací metody navíc žádný problém s jejich plícemi neodhalily.
Nyní budou vědci zkoumat poškození na vzorku 100 lidí. Chtějí zjistit, zda se u nich také objeví poškození plic a zda je permanentní, či zda časem zmizí.
Technologický gigant Apple dostal pokutu v přepočtu 264 milionů korun. Podle italského regulačního úřadu, Autorità Garante della Concorrenza e del Mercato (AGCM), nepřesně tvrdí, jak vodotěsné jsou jeho iPhony.
Podle AGCM uvedl Apple zákazníky v omyl ve svou směrech. Zaprvé, v reklamních materiálech a na webu Apple tvrdí, že modely iPhonu od 8 do 11 jsou vodotěsné ve hloubce mezi 1 a 4 metry po dobu do 30 minut. Podle AGCM však Apple k závěru došel při laboratorních podmínkách s neperlivou čistou vodu.
Druhá výtka se týká záruky, kterou Apple nevztahuje na telefony zničené vodou. Společnost takové telefony ani neopravuje.
Je rok 2020 a kosmetika už dávno není jen pro ženy. Kosmetický průmysl se rozrůstá a na trhu jsou produkty pro úplně všechny. I přesto překvapilo oznámení, že supertalentovaný hudebník, producent a designér Pharrell Williams spouští řadu produktů péče o pleť. Ta se navíc vyznačuje tím, že je určená pro všechny lidi bez rozdílu pohlaví. S tím koresponduje i název jeho značky: Humanrace.
Malé ještěrky jsou známé svou mimořádnou schopností nechat si dorůst ocas v případě potřeby. Nová studie však zjistila, že tito tvorové nejsou jediní.
Výzkumníky šokovalo, když zjistili, že dorůst ocas až do délky přibližně 20 centimetrů či do 18 procent délky jejich těla si dokáží také mláďata aligátorů.
popsal jeden z výzkumníků americké Arizonské státní univerzity. I to je však podle něj pro tyto predátory zásadní. Podle výzkumníků pak může pochopení tohoto procesu pomoci s regenerativními terapiemi u lidí.