Mezi slavná díla irácké architektky Zahy Hadid (1950-2016) patří například kulturní centrum v Baku v Ázerbájdžánu, MAXXI muzeum umění 21. století v Římě, lanová dráha Hungerburgbahn či Čínská opera v Kantonu. Praha bude dalším z měst, která mají tu výsadu nést její odkaz.
Masarykovo nádraží je jedním z klíčových míst města Prahy. Předpokládá se, že by si mělo uchovat pověst důležitého pražského dopravního uzlu s napojením na Letiště Václava Havla. Projekt s názvem Central Business District nabídne až 100 000 m² nových kancelářských ploch, obchodů, restaurací a kaváren.
Očekává se, že zde vzniknou prostory, ve kterých budeme moci trávit volný čas s možností procházky, posezení, ale i zábavy. Dominantou celé výstavby potom bude luxusní budova s věží ve tvaru obřího kola vlaku se zlatými prvky, která má stát směrem do Havlíčkovy ulice. Moderní architektonická stavba napomůže k lepšímu zviditelnění místa.
Není to jen nádraží jako takové, které změní svou podobu. Vznikne nové náměstí u nádraží a na Florenci. Přibude nová ulice k železničnímu muzeu a dojde k pěšímu propojení ulic Na Florenci, Hybernská a Opletalova. Projekt bude realizován v několika etapách s plánovaným dokončením v letech 2022–2025.
Rok 2014 přinesl vítězné řešení pocházející ze studia Zaha Hadid Architects. V roce 2018 proběhly terénní práce záchranného archeologického výzkumu, během nichž bylo odkryto přes 240 000 nálezů.
Vedení složitého projektu se ujal šéf a spolumajitel investiční skupiny Penta Investments Marek Dospiva. Pod křídly architektů Jakuba Klaška ze Zaha Hadid Architects a Jakuba Ciglera z kanceláře Cigler Architekti budou vznikat další části.
Odhaduje se, že celý projekt vyjde zhruba na 10 miliard Kč.