Při vyslovení slova Tatra se mnohým vybaví nákladní automobily. Mohutná auta, která díky své konstrukci a koncepci motorů zdolávají i ten nejtěžší terén. Avšak kopřivnická Tatra kromě Tatrovek vyráběla také i luxusní osobní vozy.
Konstruktérem výjimečné Tatry byl Július Kubinský, který svůj projekt pojmenoval JK 2500. Pracovat na něm začal hned na začátku 50. let, v době, kdy byl zaměstnancem podniku Karosa. Měl za sebou léta práce na jiných autech, mimo jiné takových, které stavěly na základech německého vojenského stroje KdF. Také v Brně těsně po druhé světové válce stavěl závodní auta s motory Alfa Romeo či BMW.
Je velice zajímavé, co všechno a jaké díly se nachází pod ladnou karoserií elegantního kupé. Přední náprava byla převzata z německého vojenského vozidla KdF a ze stejné produkce pochází i řízení. Bubnové brzdy jsou stejné jako na Lancii Aurelia a zadní náprava je typu De Dion. Pod kapotou byl zpočátku 2,5litrový řadový šestiválec Alfa Romeo, který dával 90 koní. Poté, když byl dokončen vývoj 2,5litrové vzduchem chlazené V8 Tatra, putoval tento motor i pod kapotu Tatry JK2500. Tatrovácký osmiválec, původně byl prý o výkonu jen 75 koní. Ještě před výrobou však proběhlo dvoutýdenní testování, na které se vůz JK 2500 dostavil už s novým motorem z Tatry 603 o výkonu 140 koní. Jen minimum dílů bylo vyrobeno na zakázku a vše vznikalo převážně ručně, stejně jako panely karoserie, na jejichž výrobě se podílel karosář Jan Heger.
Původně se zamýšlelo vyrobit 5 kusů. Výroba, ani ta malosériová, luxusního automobilu se bohužel nikdy neuskutečnila. Július Kubinský si automobil dotvořil podle svých představ ve své garáži. S tímto vozem potom jezdil 13 let v běžném provozu. Když se proháněl po silnicích, všude vzbuzoval patřičný rozruch. Nikdo jiný takové auto neměl. Později Kubinský vůz prodal, ale neví se, kde se dnes nachází. O tom si můžeme nechat jenom zdát.