„Isabella“ se v názvu nového konceptu neobjevuje jen tak náhodou. Jedná se o nejslavnější model původní německé automobilky. Avšak supermoderní luxusní vůz, který byl ve Frankfurtu k vidění, nebyl přímo inspirovaný tímto starým legendárním modelem, právě naopak: nový Borgward hledí vstříc budoucnosti!
Při designu vozu se kladl důraz na co největší aerodynamiku, ideální proudění vzduchu kolem karoserie. Zapomeňte na klasické otevírání dveří a v podstatě zapomeňte na všechno, na co jste byli doposud zvyklí. Samotný design vozu je luxusní vizí hledící skutečně vpřed. A to jste ještě neviděli jeho hvězdný interiér!
Ani v něm totiž nehledejte klasické rysy. Palubní desku nahrazuje volně stojící „surfovací prkno“ doplněné o trojúhelníkovou konzoli ovládacího panelu. Dotykové ovládání, holografický displej umožňující zobrazovat údaje ve 3D, volant bez jakýchkoliv ovladačů, luxusní sedadla inspirovaná křesly moderního bydlení: co tomu říkáte? Tento luxusní koncept v takovéto podobě na silnicích sice nespatříte, nicméně některé prvky by se do výroby jistě mohly brzy dostat.
Dva elektromotory poskytují kombinovaný výkon 220 kW a točivý moment 450 N.m. Z 0 na 100 km/h se dostane za 4,5 sekundy a dokáže jet rychlostí až 250 km/h. Baterie byly vyvinuty ve spolupráci s LG, a umožňují dojezd až 500 kilometrů, na 80 % kapacity se dobijí za půlhodiny.
Značka Borgward byla svého času jednou z největších automobilek v Evropě. Založena byla v Německu Carlem Friedrichem Wilhelmem Borgwardem v roce 1928. Produkovala 4 značky vozidel: Borgward, Goliah, Hansa a Lloyd.
Vždy představovala průkopníka v technologii a zaváděla novinky na německém trhu. Přesto však nedokázala konkurovat nízkým cenám značek jako Volkswagen nebo Opel a v roce 1961 byla donucena k likvidaci. Výroba se přesunula do Mexika.
V roce 2005 se však na scéně objevuje vnuk slavného zakladatele, nynější prezident Borgward AG, Christian Borgward, který legendární značku obnovil. Co vzniklo následkem tohoto znovuzrození, jsme vám právě prozradili.