24. května 1883 byl most otevřen a poprvé tak byla spojena velká města Brooklyn a New York. O 15 let později se město Brooklyn oficiálně sloučilo s New Yorkem, ostrovem Staten a několika farmářskými městy, které nyní tvoří velký New York. Impozantní Brooklynský most je považován za luxusní zázrak strojírenství.
Luxusní most je dílem průkopníka ve stavbách závěsných mostů na ocelových konstrukcích Johna Augusta Roeblinga. Pocházel z Německa, narodil se v roce 1806. Vystudoval průmyslové inženýrství v Berlíně a když mu bylo 25 let odjel do Pensylvánie, kde se chtěl usadit jako farmář. Nakonec ho ale osud zavál do Harrisburgu, kde začal pracovat jako stavební inženýr.
Roebling založil úspěšnou továrnu na kabely a brzy získal pověst nejlepšího konstruktéra závěsných mostů, které se v té době stavěly, avšak často nedokázaly odolat silnému větru nebo těžkým břemenům. Roebling udělal velký průlom v technologii: na obě strany mostové silnice přidal síťovou vazbu, která most stabilizovala. Úspěšně tímto luxusním stylem překlenul Niagarské vodopády a řeku Ohio v Cincinnati.
Jak zásadní bylo pro město New York jeho rozhodnutí nezůstat u farmaření, se už ale nedozvěděl. Zemřel na tetanus, na následky svého zranění, kdy se pořezal o loď na řece East River. Funkci hlavního inženýra převzal jeho 32. letý syn Washington A. Roebling.
Stavba mostu trvala 14 let, pracovalo na ní 600 mužů, z nichž při stavbě 20 zemřelo, a stála 15 milionů dolarů, což by na dnešní přepočet bylo něco okolo 320 milionů dolarů. V roce 1884 putovalo přes most 21 slonů, aby se dokázalo, že je stabilní a tíhu vydrží. V té době se jednalo o první ocelový závěsný most, který se mohl pochlubit nejdelším rozpětím na světě: 1 600 metrů od věže ke věži.
Se svou nebývalou délkou a dvěma velkolepými věžemi byl most nazýván osmým divem světa a ještě mnoho let byl nejvyšší stavbou na celé západní polokouli.