Sociální síť Clubhouse se poprvé objevila už na jaře loňského roku. Opravdový boom ale zažívá až v poslední době, kdy se její beta verze dostala i do Evropy. Zatím je dostupná jen pro majitele telefonů iPhone, verze pro Android by se měla podle posledních informací objevit za 3 až 6 měsíců. Tvůrci Paul Davison a Rohan Seth (Alpha Exploration Co.) si musí mnout ruce. Investoři přibývají a zatímco v prosinci byla tržní hodnota odhadována na 100 milionů dolarů, před pár dny přesáhla jednu miliardu dolarů (zhruba 21,5 miliardy korun). Už jste dostali pozvánku i vy?
Clubhouse nabídl geniální koktejl, plný ingrediencí, které strhly pořádnou sociální lavinu. Pouze pro uživatele iPhonů, jen na pozvánky, ve společnosti spousty zajímavých lidí (v prvních dnech si aplikaci v České republice stáhli lidé jako Petr Mára, Marek Prchal, Tomáš Čupr, Janek Rubeš, Anna Šulcová, Jirka Král, Nikola Čechová, či Kazma). Fenomén FOMO (Fear of missing out – pocit, že vám něco uniká) se u této hlasové sociální sítě projevil v celé své kráse. Pozvánky, které každý uživatel dostane po přihlášení dvě, se ve Spojených státech prodávaly i za 200 dolarů. U nás se jejich cena třeba na aukčním serveru Bazoš vyšplhala na stovky korun.
Nejde přitom o jedinou možnost, jak se na sociální síť dostat. Vzhledem k tomu, že spousta uživatelů své pozvánky přeprodává, se o ní však příliš neví. Pokud je na Clubhouse někdo, kdo vás má ve svých kontaktech na telefonu, může vás po vaší registraci potvrdit. Vy se tak stanete uživatelem Clubhouse a on zároveň nepřijde o své pozvánky. V současnou chvíli roste počet českých uživatelů extrémně rychle. Není přesně známý, ale dá se vcelku dobře odhadovat od rostoucích čísel nejsledovanějších českých profilů. Aktuálním rekordmanem je Dominik Feri, který je i dvojkou mezi českými uživateli Instagramu. Leoš Mareš prozatím kouzlo Clubhouse neobjevil...
Po přihlášení do aplikace si navolíte své zájmy a dostanete možnost sledovat lidi, kteří vás zajímají, či které osobně znáte. Právě following je zde velmi důležitý, protože podle něj se vám na hlavní stránce zobrazují místnosti, do kterých se můžete připojit a mluvit v nich. V místnosti (room, či růmce, jak název počeštil influencer Jonáš Čumrik, známý jako Johny Machette) následně mohou mluvit tzv. speakeři, což jsou buď lidé, kteří ji založili, nebo kteří dostali od zakladatelů a moderátorů právo mluvit. O tuto možnost se můžete přihlásit stisknutím tlačítka. Spousta lidí tak dostane jedinečnou příležitost si promluvit nejen se svými kamarády, ale třeba i osobnostmi, na které již dlouhou dobu mají dotaz.
Právě v přítomnosti zajímavých osobností z různých oborů, ať už jde o marketing a vrcholový management, sociální sítě, či showbyznys, je v současné chvíli největší síla Clubhouse. Denně můžete stihnout desítky inspirativních osobností či celebrit v mnoha tematicky různorodých místnostech. S mnohými z nich získáte možnost pohovořit si.
řekl pro LP-Life Lukáš Rychtařík, šéf hudebního vydavatelství Championship Music, který má též profil na Clubhouse a mezi jehož interprety patří mj. zpěvák Ben Cristovao.
Zajímavý pohled na influencery a značky na této nové hlasové sociální síti nabídl konzultant influencer marketingu, Jakub Mařík:
Jeho slova se potvrdila velmi rychle, když se na sociální síti Clubhouse včera, ve čtvrtek 28. ledna, objevil Pilsner Urquell ve spojení s Jankem Rubešem.
Ta je velmi nejistá. Clubhouse se bude muset zaměřit na udržení zajímavých osobností, které mu zajišťují extrémní návštěvnost. Je těžké predikovat další vývoj a odhadovat, jestli Clubhouse přežije ve své současné podobě, nebo bude nahrazen nějakou povedenou "kopírkou" od gigantů v oblasti sociálních sítí, případně koupen. Jakub Mařík se vyjádřil i k této otázce: