Luxusní společnosti EDITION Hotels se zapojila svou iniciativou do kampaně „Stay Plastic Free“, jejímž cílem je přestat do konce roku 2019 používat jednorázový plast. Tato kampaň, která bezesporu vyvolá pohyb mezi hoteliéry na celém světě, je vedena předsedou, viceprezidentem Edition, Benem Pundolem.
Ian Schrager, americký podnikatel, hoteliér a developer nemovitostí, se svou společností Schrager spojil své síly i partnerství s Marriott International a vytvořili společnost s názvem EDITION Hotels, luxusní značku hotelů v Londýně, Miami a New Yorku. Zavázali se odstranit plast na jedno použití a být vůdci „bezplastového světa“.
Hotely hrají velkou roli ve světové spotřebě jednorázových plastů. Příkladem může být hotel London Edition, který v roce 2017 použil 217 000 plastových lahví a 500 000 plastových brček. Pokud by byla použitá brčka seřazena v řadě, odpovídalo by to vzdálenosti až 101 kilometrů. Pro představu je to vzdálenost od Prahy do Hradce Králové. K odstranění tohoto problému řetězec provádí řadu malých změn k likvidaci plastů v naději, že další hotelové značky je budou následovat. Všech 7 připravovaných projektů EDITION bude zahájeno bez plastů. Například mezi tyto změny patří instalace pitné fontány, výměna hostovaných plastových lahví s plechovkami, odstranění všech plastů z minibarů, odstranění všech plastových brček či zubní kartáčky z bambusu.