Jaroslav Róna se narodil 27. dubna 1957 v Praze. Patří k významným a všestranně nadaným českým umělcům s širokým polem působnosti. Prvopočátky jeho umělecké cesty jsou spjaty s obory kožešnictví a sklářského výtvarnictví, kde se dostal do ateliéru Stanislava Libenského.
Devadesátá léta 20. století byly pro umělce ve znamení cest do různých končin světa, jakými byly např. Itálie, Španělsko, Francie, USA, Mexiko nebo Indonésie. V tomto časovém rozhraní se do popředí jeho zájmu dostává především sochařství. Stává se autorem několika monumentálních luxusních sochařských děl - Rytíř s drakem (Zámek Klatovy, 1994), Sépie (Zámek Klenová, 1996), Mytická loď (Bratislavské nábřeží, 2008), Dítě z Marsu (Ještěd). V roce 2001 vyhrál soutěž o pomník Franze Kafky, který byl o dva roky později odhalen u Španělské synagogy na pražském Starém Městě. Za tuto sochu obdržel v roce 2004 cenu Grand Prix Obce architektů ČR.
Scény, které se odehrávají v luxusních Rónových obrazech, jsou naplněny přízračnou, potemnělou a tajemnou atmosférou. V některých dílech se jedná o vidění světů mytologicko-prehistorických, jindy nám autor předkládá vize společnosti a krajiny po globální katastrofě. Jiná díla mohou připomenout atmosféru sci-fi světů. Sochařskou tvorbu umělce spojuje prapodivný příběh, odkazující na archetypy a mytické kořeny našeho vědomí. Róna se stává průvodcem ve světě všelijakých tvorů a tajemných bytostí. Jedinečnost Jaroslava Róny spočívá i v jeho využívání symbolismu. Dává přednost skrytým pozoruhodným symbolům a podobenstvím, před jasně viděnou skutečností. Na druhou stranu mu není cizí nadsázka. Jeho osobitý humor působí jako protiklad a odlehčující prvek k absurditě, ztracenosti, bloudění a vykořeněnosti, tak jak to známe u literární osobnosti Franze Kafky.
Unikátní scenérie Šareckého údolí nabízí kromě luxusního umístění také umělecký podtext. Poznávacím prvkem onoho prostředí je socha Jaroslava Róny, umístěná v centrálním parku, která společně se vzrostlou luxusní zelení působí jako jeden z kompozičních prvků a podporuje tak prostorovou orientaci rezidentů a návštěvníků.