Jeden z nejvlivnějších módních návrhářů Karl Lagerfeld, který zemřel loni v únoru ve věku 85 let, inspiruje tvůrce i nadále. Přestože on sám se věnoval oblečení, jeho styl kopírují veškerá odvětví. Proto se automobilka Toyota rozhodla pro uctění jeho památky vytvořením limitované série vozu, modelu C-HR. Věříme, že by se umělec v takovém luxusním autě, které vypadá jako jeho "dítě", rád svezl.
Návrhář by byl jistě s výsledkem spokojen. Ne každému se po smrti poštěstí mít takový odkaz. Například, když zemřela Věra Špinarová, byla jí postavena v Ostravě socha, která rozdělila fanoušky na dva tábory. Ne každý si totiž myslí, že se dílo povedlo, dokonce ani rodině se nelíbí. Někdo po smrti dostane sochu, po někom se pojmenovávají instituce nebo se vyrábí pamětní mince. Karl ale vždycky miloval luxusní a krásné věci.
Vůz ctí typický Karlův styl, a tak černočernou karoserii zdobí jen decentní bílé prvky. Černá karoserie kontrastuje s perleťově bílou střechou a zpětnými zrcátky. Automobil zdobí také další bílé akcenty – přední a zadní spojler, polepy prahů, předních sloupků a linie, které běží od zpětných zrcátek až k zadním sloupkům. Na nich je na bílém pozadí vidět černé logo Karl Lagerfeld. Tento logotyp se objevuje také na jiných místech karoserie i interiéru. Efekt zdůrazňují černá hliníková sedmnáctipalcová kola.
S odborníky z Toyoty spolupracoval na designu prezident značky Karl Lagerfeld Pier Paolo Righi.
Design kabiny je rovněž v černobílém ladění. Dvoubarevná kožená sedadla tvoří jednolitý celek s černobílou palubní deskou, jejíž dolní část lemuje kryt z bílého plastu.
Ke standardní výbavě limitované série patří zadní LED světlomety, inteligentní klíč, tlačítko Start, dvouzónová klimatizace, velký barevný displej mezi budíky, sedmipalcová dotyková obrazovka na středové konzoli a balíček systémů aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense.
Automobil v této edici je dostupný pouze v Thajsku a vychází z Toyoty C-HR Hybrid 1,8 s výbavou v nejvyšší verzi. Edice Karl Lagerfeld čítá pouhých 200 vozů. Majitel každého z nich dostane také originální doplňky značky Karl Lagerfeld v celkové hodnotě cca 1400 EUR, včetně kufru, kabelky, čepice a přívěsku na klíče.
Celková cena vozu vychází na necelý milion korun.
Karl Lagerfeld byl uměleckým ředitelem módního domu Chanel od 80. let. Byl však také kreativním šéfem značky Fendi, a založil i vlastní značku jednoduše nazvanou Karl Lagerfeld. Německý módní návrhář a fotograf vypracoval svůj individuální, snadno identifikovatelný styl, jemuž dominuje černá a bílá. Vysoký, tuhý stojací límec bílé košile se stal jeho poznávacím znamením, stejně jako dlouhé bílé vlasy či černé kožené rukavice.