Influencerka a podnikatelka Zuzana Strausz Plačková je královnou sociálních sítí, protože se o vše dělí se svými fanoušky. Nejvíce ji registrují uživatelé Instagramu, kde ji sleduje 874 tisíc lidí. O takovém čísle si mnozí mohou nechat jen zdát. S takovým číslem už se dá mluvit o velké síle a možnosti ovlivňovat a inspirovat celé davy. A právě proto je Zuzana jednou z těch, ke kterým se hrnou nabídky na spolupráci a obrovské finanční částky. Čím více zvědavých fanoušků, tím tučnější konto. Zuzana Strausz Plačková ví, že si za své jméno může říct o velké peníze.
Rodačka z Čadce začala svou kariéru už jako teenagerka, kdy se profilovala jako modelka. Do povědomí veřejnosti se dostala v roce 2012, kdy účinkovala v reality show Hotel Paradise a postupem času její hvězda stoupala vzhůru. Kontroverzní blondýnce se tehdy přezdívalo slovenská Paris Hilton. Od té doby až do současnosti si na sociálních sítích získala mimořádnou fanouškovskou základnu.
Dnes je jednou z nejúspěšnějších influencerek na Slovensku a kupuje si byty v Dubaji. Ne nadarmo si proto říká královna. Zuzana, která před půl rokem porodila syna Diona, si na výdělky jako matka na mateřské dovolené nemůže stěžovat. Díky sociální síti vydělává spoustu peněz. Kromě fotek z dovolené v exotických destinacích můžeme na jejím Instagramu vidět i řadu sponzorovaných příspěvků prostřednictvím fotografií nebo instagramových příběhů.
Podnikatelka se nestydí za luxus a svůj luxusní život ráda ukazuje na sociálních sítích.
Mnozí se ptají, kde bere peníze na své exotické cesty do zahraničí?
Kromě kolagenů, kaváren nebo prodeje oblečení si vydělává i na Instagramu. Ve stories na svém Instagramu oznámila, že je otevřená novým spolupracím, které chce propagovat. A mnoha lidem tím pěkně hnula žlučí. Svědčí o tom i ceník, který zveřejnila. Prostřednictvím instagramového příběhu potvrdila, že nejenže nemá nouzi o spolupráce, ale nemá problém si za ně říct přímo astronomické částky. Jak Plačková uvedla, nejlepší by byly dlouhodobé spolupráce.
napsala.
V některých diskusích se objevily i další připomínky:
Nebo:
Nebo reakce:
Někteří její fanoušci si nabídku vyložili po svém a mysleli si, že by si tyto částky mohli vydělat.
napsal jeden ze sledujících.
uvedla Plačková.
Ostatně za jeden příspěvek si tmavovláska účtuje víc, než si někteří Slováci vydělají za rok.
Plačková si účtuje "nejméně peněz" za zveřejnění jednoho příběhu, tedy instagramového story. Za jeden příběh, který se na jejím účtu objeví jen na 24 hodin a pak zmizí, musí její klient zaplatit 2000 eur (přibližně 48 tisíc korun) plus DPH.
Pokud by klient chtěl více příběhů, stálo by ho to 3500 eur (přibližně 84 tisíc korun) plus DPH. A to stále mluvíme o levnější variantě reklamy.
Pokud by někdo chtěl, aby Plačková propagovala jeho produkt přímo v příběhu, musel by vytáhnout z peněženky podstatně více peněz.
Jeden příspěvek nebo reel (video) stojí 10 000 eur (přibližně 240 tisíc korun) bez DPH, výhodná sada 1 příspěvku a jednoho 24hodinového příběhu stojí 11 000 eur (přibližně 264 tisíc korun) bez DPH a pokud by klient chtěl 1 příspěvek a více příběhů, Plačková by si účtovala 12 000 eur (přibližně 288 tisíc korun)+ DPH. Ceny za spolupráci na 6 až 12 měsíců influencerka nezveřejnila.
Zuzana zkrátka ví, jak vydělat peníze, a přestože není na propagaci na Instagramu závislá, jsou to pro ni snadné peníze.
Podle informací, které podnikatelka poskytla v rozhovoru pro Refresher ještě v roce 2019, je vidět, že její ceny v roce 2023 dramaticky vzrostly. V roce 2019 si totiž za příspěvek na Instagramu řekla o 1 000 eur (přibližně 24 tisíc korun) plus DPH a za příběh "jen" 500 eur (přibližně 12 tisíc korun) plus DPH. Přiznala, že si může účtovat více za dražší produkty a kreativnější reklamu.
V rozhovoru pro rádio Europa2 Plačková uvedla, že v roce 2021 stálo story od 1 500 eur (přibližně 36 tisíc korun) plus DPH a post 5 000 až 10 000 eur (přibližně 120 tisíc až 240 tisíc korun) plus DPH.
Jak Plačková na svém Instagramu přiznala, reklamu nedělá pro každého, ale pouze pro produkty, se kterými se sama ztotožňuje. Pokud by měla s nějakým produktem negativní zkušenost, peníze za reklamu by vrátila. Nevybírá si k propagaci extrémně drahé výrobky, ale ani extrémně levné.
Plačková v minulosti prozradila, že tyto reklamy dělá proto, aby měla spokojený život. Právě Instagram jí platí četné exotické a drahé dovolené.
dodala Zuzana, kterou těší, že se její fanoušci stále zajímají nejen o její profil, ale i o produkty, které jeho prostřednictvím inzeruje.
Zdroje: Topky, Ereport, Startup, Refresher, Instagram Zuzana Plačková, Pluska, Hitky, vlastní dotazování