Konstruktéři tohoto luxusního vůzu Mercedes Benz 300 SL přišli jako první s myšlenkou produkčního osobního auta s mechanickým přímým vstřikováním paliva. Svou prvotní ideu dotáhli do vítězného konce a realizovali ji. Vstřikování zvyšovalo výkon, zajišťovalo spolehlivější dodávku paliva a snižovalo spotřebu, což bylo znát především v závodním autě.
V roce 1957 se automobil plně blýskl ve své kráse na autosalonu v Ženevě. Odehrávalo se to v době, kdy již tři roky “kralovalo“ dnes už legendární dvousedadlové vozidlo kupé 300 SL Gullwing, jenž bylo širokou veřejností považováno za revoluční, a hodno dodati, nejrychlejší auto své doby. Jeho hlavním poznávacím znakem jsou jeho dveře připomínající rozevřená křídla racka, které jsou zavěšeny na střeše a otevírají se nahoru. Roadster byl koncipován především jako stylová záležitost, chcete-li „stylovka“, a ne jako závodní auto. Stejně jako typ Mercedesu Gullwing se Roadster představoval zhruba stejnou technikou, avšak karoserie byla měněna k začlenění běžných dveří.
Motor s karburátory dosahoval přibližně 130 kW (177 k), ale se vstřikováním se docílilo výkonu 158 kW (215 k) v 5800 min-1. Později se výkon zvedl dokonce na 165 kW (225 k). Točivý moment vrcholil hodnotou 274 Nm v 4600 min-1. Převodovka byla čtyřstupňová mechanická, pohon na zadní kola. Nejvyšší rychlost samotného roadsteru byla 210 až 240 km/h. To je dost luxusní rychlost i na dnešní poměry.
Mercedes-Benz 300 SL Roadster z roku 1960 se prodával za $ 1,210,000, Weissgrau Mercedes-Benz 300 SL Roadster z roku 1959 byl zpeněžen za 1.100.000 $ a za Mercedes-Benz 300 SL Roadster z roku 1958 bylo inkasováno € 952.000.