Praha se snaží být bezbariérová. Přes čtyřicet stanic metra už má výtahy pro handicapované nebo kočárky. Dalším z nich bude i Karlovo náměstí, které celkově prochází rekonstrukcí. Stavební práce by měly být dokončeny o rok později, než bylo původně v plánu, tedy do příštího léta. Investice za čtvrt miliardy se protahuje kvůli stavebním problémům. Dělníci nyní razí spojovací chodbu v 34 metrech pod zemí.
Na tuhle jámu narazíte, když vyjdete z Václavské pasáže do Václavské ulice číslo 14, kde je kvůli bezpečnosti daný zábor. Nicméně stavbyvedoucí potvrdil, že práce nejsou jednoduché, byť už mají velký kus za sebou. Dělníci narazili na velké části dobrotivských břidlic, které nebylo umožněno rozpojovat pomocí trhaviny, protože to prostě v centru města nelze, takže se muselo použít obyčejné strojní vybavení, s nímž jde vše mnohem pomaleji.
vysvětlil Radek Kozubík, stavbyvedoucí.
Dohromady technici vyhloubili čtyři výtahové šachty a spojovací chodbu. Ta se nachází v hloubce 34 metrů a s povrchem ji propojí dvojice výtahů umístěných u vstupu do Václavské pasáže z Václavské ulice. Další dva výtahy spojí chodbu se stanicí Karlovo náměstí, která je ještě o 6 metrů níž.
Podle generálního ředitele DPP Petra Witowského zavedení bezbariérového přístupu na Karlově náměstí bude stát přibližně 250 miliónů korun. V pražském metru je celkem 61 stanic, počítáme-li přestupní stanici na každé trati zvlášť. Bezbariérových je 45. Z tohoto počtu má 41 stanic bezbariérový přístup pro všechny cestující. Osoby na invalidním vozíku mohou dále použít šikmé schodišťové plošiny ve stanicích Nové Butovice, Smíchovské nádraží a Strašnická, svislou plošinu ve stanici Nádraží Holešovice a upravený nákladní výtah ve stanici Opatov.
Karlovo náměstí mělo být čtyřicátou šestou bezbariérovou stanicí, tou je ale stanice Opatov, u níž se práce nezpožďují.
Mezi další budoucí bezbariérové stanice by se měla zařadit Invalidovna na lince B a Želivského a Jiřího z Poděbrad na lince A. Stavba na Jiřího z Poděbrad by měla začít v listopadu letošního roku. Z toho deset měsíců by měla zůstat uzavřená. Odhadovaná cena by přitom měla být až pětkrát vyšší než v případě Karlova náměstí, a to na 1,3 miliardy korun.