Už v roce 2024 by měli obyvatelé Prahy získat novou promenádu! Uvítají ji jak pěší, tak milovníci cyklistiky či kolečkových bruslí a vůbec všichni, kteří rádi tráví čas v krásné zeleni. Promenáda má vést od Strašnic a Hostivaře k Vršovickému nádraží.
uvedl primátorův náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
Nově vznikající drážní promenádu přirovnal k newyorskému High Line - visutému parku na místě bývalého kolejiště na ostrově Manhattanu. „Zde je tu trochu spojení s High Line, kdy využíváme nostalgickou složku, ale zároveň do toho dáváme novou funkci,“ dodal Scheinherr.
Novou funkcí je podle něj to, že se na promenádě budou lidé moci denně nejen procházet, proběhnout se či si odpočinout, ale také na kole dojíždět do práce. Promenáda totiž spojí Prahu 10 s Prahou 2, 4, 10 a 15. Umožní lidem dostat se na kole či pěšky ke stadionu Eden, Ďolíček, na Gutovku, či k jednotlivým parkům.
Podle starostky Prahy 10 Renaty Chmelové však park nabídne také nová místa k relaxaci či potkávání se.
uvedla.
Myšlenka vzniku drážní promenády přišla v roce 2013 spolu s informací o zrušení železniční trati. Na konci roku 2017 pak vznikla technická studie proveditelnosti. Záměr pak v roce 2018 schválila rada města. Stavba by mohla začít už přespříští rok.
Náklady jsou odhadované na 200 až 300 milionů korun. Projít bychom se po promenádě mohli nejpozději v roce 2024.
Autorem představené studie je Tomáš Cach.
přiblížil Cach. Promenáda si však zachová i historii 150 let staré železnice, kterou nahradí. Na několika místech budou části kolejiště zachovány, stejně jako návěstidla a drážní cedule. Od všeho trochu pak nalezneme v zastávce Strašnice, ve které budou zachovány některé prvky z každého jednotlivého období.
Kromě samotné promenády však vzniknou také tři nové lávky. Jedna přímo u Edenu, další v oblasti ulice v Korytech. Poslední, a současně také největší, na Průběžné. Velikost lávek bude gradovat od centra města směrem ven.
Strašnická železnice včetně zastávky přestane fungovat v prosinci, důvodem je vznikající nový železniční koridor mezi Vršovicemi a Hostivaří. Chystaný sedmikilometrový úsek bude první čtyřkolejnou tratí v Česku. Plánují se také nové železniční zastávky, například v Edenu či na Zahradním městě.