Občas Kim Kardashian oblékne outfit, ve kterém by se začervenala nejedna odvážná celebrita. Její atypická postava, která se stala novodobým symbolem krásy, je jedním z klíčů jejího úspěchu. Vše, v čem vyrazí do společnosti, je do pár hodin vyprodané. Když získala prestižní módní cenu, divila se. Vždyť prý chodí skoro pořád nahá. To ale není tak docela pravda. Jakými černými outfity pobouřila, překvapila i brala přítomným dech?
Mimo nepopiratelné podnikatelské úspěchy ji proslavily také skandály - rodinná reality show, přátelství s Paris Hilton i uniklé pornovideo. Když začala chodit s Kanye Westem, brzy vyměnila noční bary v Los Angeles za červený koberec. Ten by si možná žádal o trochu více látky na těle přítomných, Kardashian si s tím obvykle hlavu neláme a volí to, v čem se cítí sexy. A sklízí jeden úspěch za druhým.
A ačkoli se v roce 2022 s Westem rozvedli, na červeném koberci už pravděpodobně zůstane napořád. Co na významné události obvykle obléká?
Na udílení cen Hollywood Beauty Awards oblékla Kim Kardashian v roce 2019 luxusní šaty z dílny módního návrháře Thierry Mugler, které nenechaly na představivosti takřka nic! Americká podnikatelka se stala okamžitě středem pozornosti a značky se předháněly, aby vytvořily podobný model. Miliony žen po celém světě ji napodobovalo, aby oblékly totožný model. Dnes má Mugler kolekci smyslných body, která je tímto modelem dost pravděpodobně inspirovaná.
Pozornost na sebe Kim umí upoutat i jednoduchým černým modelem, které ji zahalil až po kotníky. V Los Angeles se před pár dny zúčastnila charitativní akce This Is About Humanity, na kterou vynesla luxusní zlatý vintage náhrdelník od Chanelu, který byl vyrobený z kožených proužků a mini toaletní kabelkou od stejné značky s perlovým zdobením. Celý outfit doplnila boty s plnou špičkou rovněž v černé barvě. A byla nepřehlédnutelná!
Šaty, které byly pro Kim jako stvořené, vynesla amfAR New York Gala. Byly z díly značky Versace a okamžitě po nich toužily ženy z celého světa.
To by nebyla Kim Kardashian, aby neuměla také šokovat. A to nejen nahotou, ale modelem, který zakrývá zcela vše. Na prestižním Met Gala se v roce 2021 objevila v masce, ze které šel doslova strach. Pokusila se přitom o nemožné - před zraky fotografů chtěla zaujmout v luxusním oděvu bez toho, aby ukázala obličej. Vidět z ní byl jen ohon černých vlasů. Kontroverzní vystoupení doprovázel ředitel značky Balenciaga Demna Gvasalia, který hvězdu na akci doprovodil. Jakkoliv přítomní pozvedali obočí a projevovali pohoršení, bylo už v tu chvíli jasné, že se dvojice postarala o jeden z neznámějších ikonických outfitů historie Met Gala.
Bylo to však jen rok předtím, co značka prožila doslova mediální katastrofu. Na podzim roku 2022 zveřejnili reklamní kampaň, která čelila kritice kvůli sexualizaci dětí. Ta totiž mimo jiné obsahovala fotografie malých dětí držících plyšové medvídky, kteří vypadali, že jsou oblečení do bondage oblečení a evokovali sadomasochistické praktiky. Pozorní fanoušci následně zjistili, že je v reklamě schováno rozhodnutí Nejvyššího soudu o dětské pornografii.
„Jako matku čtyř dětí mnou tyto znepokojivé záběry otřásly,“ nechala se tehdy slyšet Kardashian. Ačkoliv se značka za reklamu omluvila a ze sociálních médií ji odstranila, už si žila svým životem a spousta známých hvězd se od ní distancovala. „Co se mé budoucí spolupráce se značkou Balenciaga týče, v současné době svůj vztah ke značce přehodnocuju. Vycházím z její ochoty přijmout odpovědnost za něco, co se nikdy nemělo stát – a z opatření, která očekávám, že přijme na ochranu dětí,“ dodala Kardashian. Balenciaga také tehdy podala žalobu ve výši 25 milionů dolarů na produkční společnost North Six, Inc. za to, že její pracovníci umístili soudní rozhodnutí do záběru. Žaloba byla následně stažena, právníci značky došly k závěru, že k žádnému porušení nedošlo.
„Jakkoli bych někdy rád svou prací provokoval k zamyšlení, nikdy bych neměl v úmyslu to dělat s tak hrozným tématem, jako je zneužívání dětí, které odsuzuji,“ omluvil se později Demna.
Její ředitel Cédric Charbit dodal, že značka prochází reorganizací a dělá kroky k tomu, aby se podobná situace už nikdy neopakovala. Podpořila také vznik Institutu duševního zdraví ve spolupráci s Národní dětskou aliancí (NCA).
Kim Kardashian je americká podnikatelka a televizní celebrita. Proslavila se účastí v televizní sérii Keeping Up with the Kardashians, kde kamery mapovaly život celé rodiny. Dodnes je jednou z nejsledovanějších influencerek na sociálních sítích a má 364 milionů sledujících. Jeden post jí podle průzkumu Influencer Marketing Hub vynese v přepočtu 15 - 25 milionů korun.
Není to však její jediný způsob obživy. První zkušenost s podnikáním získala se sestrami v roce 2006, kdy otevřela v Kalifornii obchod s luxusní módou DASH Boutique. Následně vznikly další obchody v Miami a na Manhattanu, o jedenáct let později byly ale všechny uzavřeny. Tehdy se Kim pustila do vlastní značky a dnes její velká část výdělků plyne z kosmetické společnosti KKW Beauty a značky Skims, která nabízí nejen oblečení, ale také tvarující prádlo. To milují ženy po celém světě.
Bez zajímavosti není, že jejím otcem je známý americký právník Robert Kardashian, který proslul v procesu O. J. Simpsonova jako jeho obhájce, a především přítel. Šlo o nejsledovanější kauzu v americké historii hned po aféře Billa Clintona s milenkou Monikou Lewinskou. Slavný hráč amerického fotbalu byl jediným podezřelým ze smrti své exmanželky a jejího přítele. Nakonec ho z toho právníci dostali, vězení ale neunikl - v roce 2008 byl odsouzen za loupežné přepadení. Kim se v posledních letech s úctou k rodinné tradici snaží vydat stejnou cestou, a buduje kariéru právničky.
Zdroj: vogue.com, instyle.com, people.com