Zdá se to jednoduché - založíte si účet, na kterém nastavíte měsíčně poplatek, dáváte tam exkluzivní obsah a vyděláte miliony. A to zkrátka čímkoliv! Tipy na cestování, rozhovory, investičními tipy nebo pomluvami. Ano, i to objevíte na platformách, které jsou stále oblíbenější. Tvůrci si přitom přijdou na miliony měsíčně.
Aby si tvůrci získali své předplatitele, potřebují skutečně exkluzivní obsah. Oblíbenou formou jsou rozhovory, jejichž druhou část najdete za platební bránou, živé streamy, kde tvůrci aktivně s fanoušky komunikují nebo tipy z oblasti financí, které nikde jinde nenajdete. S těmi se u nás sice roztrhl pytel, kdo ale exkluzivnímu obsahu bez problému dominuje, je Ondřej Koběrský.
Ten má nastavenou měsíční částku pro předplatitele na 817 Kč, s daní vás vyjde měsíční platba na 989 Kč. Pokud chcete, aby vás mentoroval, částka je ještě vyšší, to ale momentálně na své platformě nenabízí a zdá se, že má plno. Jde o jednu z nejvyšších plateb, kterou na této platformě najdete.
Při 6 088 odběratelích si měsíčně přijde na 4,5 milionu korun. Nutno říct, že si Patreon bere procenta ze zisku - zde mezi 5 - 12 % z výdělku tvůrců. Sám o sobě Koběrský na Instagramu píše, že řídí největší Patreon v České republice. Je jedním z mála, kterého si většina jeho odběratelů chválí a podpora jeho exkluzivního obsahu se jim opravdu vyplácí. Na internetu se na Koběrského, který je vystudovaný právník, objevuje mnoho pochvalných recenzí. Není divu, že jeho platforma stále roste.
Na platformě HeroHero je na tom také velmi dobře Čestmír Strakatý, který nabízí předplatné za 147 Kč a má momentálně 8 374 odběratelů. Přijde si před odečtením poplatků platformě zhruba na 1,2 milionu. Možná i to mu dalo vůli odejít z jisté pozice v Reflexu a věnovat se jen svému podcastu, který je velmi populární. Podobně je na tom například kanál Hype-Cast, za kterým stojí youtuber Stejk a Martin Molnar. Při předplatném za 147 Kč měsíčně a 1752 odběratelích si přijdou před odečtením poplatků zhruba na 257 tisíc.
Populární je také cestovatelka Nikol na cestách, která nabízí měsíční členství momentálně za 392 Kč, dříve to bývalo méně. Kdybychom počítali jen s touto pevnou částkou, při 1480 odběratelích si přijde na 580 160 Kč. Dříve ale měla odběratelů rozhodně víc, protože se mluvilo o tom, že také vydělává přes milion. To je klasické riziko takového byznysu - odběratelé se vám mohou kdykoliv odhlásit a vaše snové příjmy rychle skončí. Záleží na tom, jak zajímavý obsah tam zkrátka dáváte. Nikol nabízí svým sledujícím slevy na letenky, naplánování dovolené nebo společnou dovolenou na Maledivách či v Thajsku.
Drby a odhalováním kontroverzních kauz vydělává influencerka Lilian Voss, která o sobě říká, že sledujícím poskytuje hodiny zábavy. Sleduje jí „jen“ 400 lidí, ale při platbě 123 Kč za měsíc si přijde před odečtením poplatků skoro na 50 tisíc. A to už je slušný přivýdělek!
Mezi odebírané a populární podcasty patří také Kontroverzní od Tadeáše Kuběnky a Sugar Denny. Ti mají na svém čtu 3005 odběratelů. Při měsíčním předplatném 146 Kč si před odečtením poplatků vydělají přes 480 tisíc korun měsíčně. Ti získali svou popularitu také kauzou s influencerkou Veronicou Biasiol, která přiznala, že několik měsíců podváděla svou partnerku Bára Mlejnkovou. Ta se účastnila soutěže Survivor a neměla tehdy ani tušení.
Možná vůbec největší nárůst zažil kanál THE MAG, který uvádí epizody pořadu Detektor lži s Nikosem Machem, který dříve chodil s influencerkou Carrie Kirsten. Tu si pozval do svého pořadu, ptal se jí, jestli je pravda, že má velké přirození, její prarodiče ho měli raději než současného partnera a další otázky, na které by se možná přál zeptat nejeden bývalý partner.
V polovině si role obrátili a ptala se ho Carrie - jenže už za platební bránou. Padly otázky, zda spal s její kamarádkou nebo zda s ní byl jen pro peníze. Vidět to chtělo tolik lidí, že kanál THE MAG narostl na 7020 odběratelů. Při platbě 123 Kč za měsíc si teď přijdou před odečtením poplatků na 863 460 Kč. Nutno však říct, že číslo bylo pravděpodobně daleko vyšší. Většina lidí však zrušila odběr ještě ten měsíc, co se podívala na epizodu s Carrie.
Na těchto platformách ale tvůrci často těží z toho, že někteří zapomenou, že odběr vůbec dali. Nějakou tu odchozí stovku mnoho z nich na účtu měsíčně ani nepozná a peníze se tvůrcům jen sypou...
Zdroj: redakce, Patreon, herohero.com, Instagram