Top hledané
Výsledky (0)
Silnice pro motorkáře, kde číhá nebezpečí na každém metru.

5 nejnebezpečnějších tras pro motorkáře

Jana Fikotová
17. 3. 2019
+ Přidat na Seznam.cz
1 minuta
% buffered00:00
00:00
04:52

Adrenalin stoupá už jen při pohledu na nebezpečné úseky, kterými se vydávají ti nejostřílenější z nejostřílenějších. Tady totiž už jde opravdu o život!  

Camino de la muerte
Transfagras v Rumunsku
Passo Stelvio

Motorkářská mekka

Máte rádi Itálii a její krásy přírody? Vydejte se až na hranici se Švýcarskem, mezi městy Bromio a Prato allo Stelvio (od Bolzana). Zde je totiž alpský průsmyk Passo dello Stelvio přezdívaný „královna alpských silnic“. To je opravdu pro motorkáře legendární místo. Jde o druhý nejvyšší průsmyk Evropy (2 758 m).

Rozzlobená řeka

"Grand Canyon východu", to je silnice v údolí řeky Nu Ťiang v Tibetu. Vede kolem 300 km dlouhého a drsného údolí řeky Nu Ťiang “Rozzlobená řeka”.

Luxusní penthouse na Praze 1 - 226m
Luxusní penthouse na Praze 1 - 226m, Praha 1

Jízda na dva dny

Druhou nejvýše položenou silnicí na světě je ta, která vede ze Šrinagaru do Lehu v indickém státě Džammú a Kašmír. Nachází se ve výšce až 4 500 metrů nad mořem a měří 422 km. Pokud se sem vydáte, čekejte, že vám trasa v tak náročném terénu zabera nejméně dva dny.

Silnice smrti

60 km dlouhá Camino de la Muerte “Silnice smrti”. Ve 30. letech minulého století ji postavili paraquayští vězni. Silnice je široká tři metry a vede z bolívijského hlavního města La Paz do města Coroico. Podél ní nejsou žádná svodidla, takže zde přišlo o život už několik tisíc lití. 

Silnice do oblak

Transfagarašská silnice v Rumunsku v některých úsecích vede ve výšce více než 2 000 metrů nad mořem. Vede pohořím Fagaraš, kde hlavní hřeben protíná tunel. Během stavby zde zahynulo několik desítek vojáků, kteří ji stavěli v 70. letech min. století za vlády komunistického diktátora Nicolae Ceaučescu.  

Líbil se vám článek?
Diskuze 0 Vstoupit do diskuze
Nadzvukové letouny jsou opět ve hře. Ušetří nám drahocenný čas.

V roce 2023 zažijete nevídané! Z New Yorku do Londýna za 3 hodiny!

Redakční tým
30. března 2019
+ Přidat na Seznam.cz
1 minuta
Aeruion AS2

Supersonic Aerion AS2 získal silného partnera. Do projektu nadzvukových dopravních letounů se totiž zapojila společnost Boeing. Ta vložila zatím blíže nespecifikovanou investici, která podle značných očekávání urychlí vývoj, výrobu i letové testy letounu a přivede oblast nadzvukové letecké dopravy opět na vrchol.

Americký gigant Boening ve svém sloganu hlásá: „Nadzvukovému létání jsme blíž, než si myslíte“. 

Budeme si však muset počkat až do roku 2023. Vývojáři Aerionu s Boeingem plánují svůj první přelet přes Atlantik nadzvukovou rychlostí před koncem roku 2023.

Co nám nabídne zbrusu nové luxusní letadlo Aerion A2?

Luxusní dopravní prostředek je navržen tak, aby umožnil efektivní let jak nad vodou, tak také nad zemí a samozřejmě bude splňovat všechny parametry leteckého předpisu. Cítit byste se v něm měli jako v bavlnce. Stane se tak A2 symbolem podnikatelského cestovního ruchu? Pojďme se podívat na jeho vlastnosti a parametry.

AS2 budou pohánět motory GE Affinity od GE Aviation. Na délku by měl mít 52 metrů, paluba pojme 8-11 pasažérů, přičemž se počítá s dvěma členy posádky. Maximální vzletová hmotnost je 60,3 t. Co se týče vzdálenosti, jakou letoun urazí, ta se odvíjí v závislosti na rychlosti. Měl by mít dolet 7800 km. Poletí „rychlostí blesku“! Nad mořem hodnota bude odpovídat 1 725 km/h a nad zemí 1 163 km/h. Pro představu je to o 40 % rychlejší než rychlost zvuku a o 70 % rychlejší než většina dnešních obchodních letounů.

Pronájem luxusního bytu 3+kk Pařížská, Praha
Pronájem luxusního bytu 3+kk Pařížská, Praha, Praha 1

Komfort na palubě

Na vývoji luxusního letounu se podílely dvě společnosti: Lockheed Martin a Honeywell. Firma Honeywell bude figurovat jako dodavatel „revolučního“ designu kabiny a kabinových systémů. Ultra moderní kabinový prostor bude obsahovat velké sedací prostory včetně pohovek, kuchyni i dostatečný prostor pro možnost procházky.

Líbil se vám článek?
Diskuze 0 Vstoupit do diskuze