Prvorepubliková reklama se také týkala mužů. Snažila se je nalákat ke koupi luxusních aut, techniky, ale i oděvů či drogerie. Reklamy obsahovaly neotřelou eleganci, důvtip a byly pro svou jednoduchost neobvykle efektivní.
Možná že tolik nebudete překvapeni, že jednou z největších prvorepublikových hvězd, která se s ochotou podílela na reklamě, byl komik Vlasta Burian. Dalo by se říct, že v tom uměl luxusně chodit. Nejčastěji se točené reklamy týkaly obuvi, ale i dalších baťovských výrobků - punčoch a ponožek, podlahových krytin Zlinolit či pneumatik, gumových a nafukovacích hraček. Zlínská obuvnická firma Baťa začala již na konci 20. let využívat pro svou propagaci nové médium - film. V první republice vznikla legendární reklama právě s Vlastou Burianem na pneumatiky Baťa. Pobaví vás? Posuďte sami z videa.
Připomínáme si další reklamy z období první republiky...
Tatra používala ve své prvorepublikové reklamní strategii ve 30 letech něco podobného. Dala možnost krásným ženám usednout za volat, a ty cestovaly podle předem připravovaného plánu po republice a prezentovaly kvality svého luxusního vozu. Časopisy a noviny poté pak ideálně přinášely zmínky o jednotlivých zastávkách, třeba i s fotografií. Úspěch by zaručen!?
Tehdejší reklama na auta se dělala úplně jiným způsobem. Musela být prověřena časem, ale i reálnými výsledky. Proto nebylo výjimkou, že vozy absolvovaly cesty do zemí, jako byla Afrika, Asie nebo rovnou kolem světa. Luxusní vozy, které absolvovaly dálkové jízdy, tak dělaly reklamu i své zemi a jejím výrobkům. Škoda si díky těmto cestám zajistila ohromný ohlas nejen v dobovém tisku, ale i v rádiu. Díky této chytré reklamě se Škoda ve druhé polovině 30. let stala největším výrobcem i exportérem automobilů v tehdejším Československu.
Muži se rádi zajímali o techniku. V oblibě v prvorepublikových domácnostech bylo rádio, televize totiž znamenala patřičný luxus.