Tunel Blanka není nic na oko pěkného, nicméně funčnost je zde stavěna nad estetiku. Tu si ale vzal do parády česko-argentinský umělec Federico Díaz a za pomoci robota proměnil obří komín, takzvaný výdech, co slouží k větrání tunelu, v umělecké dílo.
Díaz ho opláštil deskami s plastickými heraldickými motivy. Reliéf vytvořil prostřednictvím robotického ramene ABB. Praha 7 se tak může chlubit opravdovým unikátem.
Betonový výdech tunelu Blanka původně necitlivě zasáhl do architektonického prostoru obytné části pražské Letné. Mezi místními vzniklo občanské sdružení, reprezentované shodou okolností známým historikem architektury Zdeňkem Lukešem, které se s betonovou obludou, jež byla odsouzená ke „zkrášlení” sprejery, nechtělo smířit.
Vybralo návrh Federica Díaze, kombinující moderní průmyslové technologie a heraldické umění, a na světě je dílo se 176 umělecky opracovanými deskami o rozměrech 130 na 235 centimetrů, z nichž každá je unikátní. Součástí je i regenerace okolí, díky níž vznikla pro veřejnost zóna oddechu s cvičebními prvky a lavičkami o ploše zhruba 1000 m2.
svěřila se mladá žena na mateřské dovolené. Díaz není ve světě robotiky žádným nováčkem.
řekl k dokončení díla jeho autor Federico Díaz. Experimentovat s nejnovějšími technologickými postupy začal Díaz již během studií na pražské Akademii výtvarného umění v 90. letech. Svá díla vystavoval po celém světě, mimo jiné v Londýně, Tokiu, Benátkách či Massachussets.
Výsledek si pochvalují nejen obyvatelé Letné, ale i samotná technologická společnost ABB.
řekl Vítězslav Lukáš, generální ředitel ABB v České republice.
Pro společnost to není první spolupráce spojující umění a technologie. S Federikem Díazem spolupracuje i při tvorbě sochy pro Centrum Bořislavka, kde umělec unikátní technikou robotické fabrikace pracuje s materiálem UHPC (ultra high performance concrete), vyvinutou Kloknerovým ústavem při ČVUT, což se dá považovat za průlom ve stavebnictví.