Nový multižánrový prostor, respektive znovuobnovené divadlo, slibuje dechberoucí show. Jedné takové bude součástí i zpěvák Michal Skořepa, který se proslavil jako nejmladší herec, který kdy hrál Ježíše a Jidáše v kultovním muzikálovém představení Jesus Christ Superstar. Po této zkušenosti se přesunul do ústraní ze záře divadelních reflektorů a dal se na sólovou dráhu, při které mimo svůj vlastní projekt spolupracuje i s předními interprety české hudební sféry jako producent a autor videoklipů. V rozhovoru nám prozradil, jaká byla jeho muzikálová cesta a co pro něj znamená Erika Stárková.
Jelikož vycházím z kapelového undergrandového prostředí, tak jsem měl Jesuse v devadesátkách spojeného s tím, že tito skvělí rockeři jako Dan Bárta, Kamil a podobně, tak do toho přišli jako nemuzikáloví lidi a tomuto místu vdechli tehdy úžasné kouzlo. Je pro mě čest, že po tom oficiálním uvedení muzikálu v Karlíně mám možnost přijít sem, kde to všechno začalo. Takže mám možnost si lehce šáhnout na tu atmosféru, jaké to muselo být tady zpívat.
Ano, bylo to tak. Dan udělal tu věc, že jsem se sním setkal u jedné věhlasné maskérky dom, kde mi dával rady, jak můžu Ježíše a Jidáše zpívat a z jakého úhlu můžu na věci v tom představení jít.
Jidáš umožňuje, jako role, trochu více se pokládat do improvizace něž běžné muzikálové role. Weber to napsal jako big beat pro bigbeaťáky a tehdy mu to zpívali rockoví zpěváci. Takže mi Dan řekl, že si můžu dovolit do toho dát trošku víc sebe něž bych v jiných muzikálech třeba mohl, ať se toho nebojím. Zpětně si toho moc vážím, protože to tehdy byla jeho iniciativa a já jsem byl mladý dvaadvacetiletý „cucák“. Dokonce tehdy museli volat do Londýna na oficiální licenci, jestli mohou dát roli Ježíše takto mladému herci.
Já si myslím, že to je se vším, co je nové. Tehdy ten Jesus nový byl. Byl plný nové energie a lidé do toho dávali strašně poctivost a nové vnitřní dřiny. Udělali pro to mnohem více, něž museli, protože to milovali a bavilo je to. Muzikály pak najely na určitý standart, který mám pocit v rámci muzikálového světa lehce umlacuje sám sebe, takže to chce vymyslet něco takového, aby se lidé znovu probudili a začali do toho dávat víc práce, něž musejí, aby to stálo za to. Což je vlastně i důvod, proč já běžné muzikály nedělám, ale tady na tento projekt jsem kývnul, protože mi to přijde jako něco nového, přistupuje k určitým věcem jinak a dává tomu tvar, který dle mého názoru tady nikdy nebyl.
Myslím si, že česká mentalita potřebuje takovou změnu prakticky úplně ve všech aspektech. Nejenom kulturních, ale řekl bych i duchovních. Vím, že to zní divně, ale všechno začíná u jedince.
To je nádherné. Tím, že jsem se v tom muzikálovém světě úplně přestal pohybovat, tak jsem Eriku Stárkovou znal jenom jako jméno a nikdy jsem ji neslyšel zpívat. Potom jsem tady na zkoušce slyšel zpívat nějakou strašnou divošku a říkal jsem si, že vážně zpívá dobře a kdo to je. Všichni mi s údivem vysvětlili, že to je Erika Stárková a mě to docvaklo. Bylo pro mě krásné Eriku slyšet jako skvělou zpěvačku s tím, že aniž bych věděl, kdo to je, tak slyším skvělou zpěvačku a nebylo to tak, že by šlo nejdříve pozlátko a já automaticky očekával kvalitu, ale šla nejdřív kvalita a pak mi bylo představeno, o koho jde.
Budu zpívat premiéru a na konci měsíce budu mít koncert se svým projektem Pan Lynx. Což je projekt, na kterém dělám asi pět let a byl nominovaný i na Anděla v kategorii Rock. Tím, že funguji i jako hudební producent, kdy jsem dělal například desku skupině Kabát a mnoho dalším, tak u tohoto projektu jsem si dovolil úplně všechno, co jsem kdy chtěl. Bez ohledu na to, jestli to je anebo není přijatelné a daří se mi s tím velmi dobře. Je to vlastně pro mě důkaz toho, že když uděláte něco bez daných pravidel, tak je to paradoxně to, co ta doba chce.
Mně se libí, že každý ten člověk, s kterým spolupracuji, je svět sám o sobě, a proto návštěva toho jeho světa je pro mě vždycky obohacující. Nicméně můj splněný sen byl, když jsem v Los Angeles točil desku se svou tehdejší kapelou a spolupracoval jsem s Alainem Johannesem, který v podstatě založil kapelu Red Hot Chili Peppers. S českých interpretů musím říct, že jakkoliv kontroverzní je Michael Kocáb, tak jakýkoliv čas strávený s ním byl pro mě obrovsky obohacující a dále Michal Prokop, pro kterého jsem točil klip, za který jsem dostal cenu.
Děkuji za rozhovor a přeji mnoho štěstí!
Zdroj: autorský text, vlastní dotazování