Věděli jste, že instagrameři si nechají zaplatit za 40% svých příspěvků? Vyplývá to z průzkumu, který na vzorku top 100 slovenských influencerů provedla agentura Neopublic.
Zajímá vás móda, hudba, umění, politika nebo extrémní sporty? To vše najdete na Instagramu. Můžete se zde inspirovat, vzdělávat nebo sledovat každodenní život svého oblíbeného influencera. Možností máte spoustu. Dnes můžeme za influencery označit zejména veřejně známé osoby (herce, hudebníky, sportovce, youtubery...).
Zdá se vám, že placených postů na Instagramu je už trochu moc? Je to tak. Placené příspěvky se staly důležitou součástí příjmu mnoha blogerů, influencerů, youtuberů nebo celebrit, které rády propůjčují své tváře známým značkám. Influenceři nám prezentují soutěže o výhry, doporučují věci nebo podsouvají naší pozornosti samotnou značku.
Agentura Neopublic osobně prohlédla 2000 příspěvků na Instagramu.
uvádí Neopublic.
Na základě výsledků průzkumu můžeme konstatovat, že instagrameři si nechávají zaplatit v průměru za 40% svých příspěvků. Z 20 příspěvků top 100 slovenských influencerů na Instagramu je jich 8 sponzorovaných / placených (jedná se o ty, kde influenceři propagují nějakou značku).
Nejvíce placených příspěvků bylo zaznamenáno u Zuzany Plačkové a Jany Hrmové. Následují Karolína Chomisteková, Laura Gavaldová a Veronika z Twiins. Nejméně placených spoluprací mají Marián Čekovský, Paľo Habera, Majk Spirit a Filip Tůma.
Na tuto otázku je poměrně jednoduchá odpověď: všechny. Stěžejní zastoupení tu ale mají různé módní značky, dále výrobci rozličných nápojů, zdravé výživy, fitness produktů a elektroniky, prodejci šperků nebo cestovní agentury. Platí, že každá značka si najde člověka, který ji bude reprezentovat.
Zajímavostí je, jak zadavatelé inzerce reagují na okamžitý stav. Pokud například nějaká instagramová celebrita otěhotní, můžete se vsadit, že vám okamžitě začne nabízet produkty spojené s těhotenstvím. Má-li influencer i svou vlastní značku nebo třeba vydává album, bude to ve velkém protlačovat přes sociální sítě.
Nejrychlejší cestou k tomu, jak být úspěšný na Instagramu, je objevovat se v televizi. Vystupujete-li v televizi, máte vyšší šance zařadit se do top 100, než pokud například tvoříte hudbu nebo děláte sport. Slovenskému Instagramu v top 100 také dominují ženy s 58% zastoupením.
Mezi top profily na Slovensku lze najít i kuriozity, které byste zde možná nečekali. Například profil pejska jménem Lili Pug s 205 tisíci sledujícími nebo profil prezidentky Zuzany Čaputové se 374 tisíci sledujícími.
Lili Pug je možná nejznámější zvířecí influencer na slovenském Instagramu. Pejskovi patří prvenství v počtu followerů. Malý světlehnědý mopslík Lili patří dvojici známých slovenských youtuberů GoGovi a Lucy Pug. Na svém kontě má více než 200 000 sledujících.
*
Instagram už dávno není jen o fotkách rádoby influencerek, lidé jsou na něm zvyklí sledovat mix různých témat, politiku nevyjímaje. Na Slovensku to zatím pochopila jen Zuzana Čaputová. Na jejím profilu dominují krátká videa a aktivní stories, k politice tu přimíchává i svůj osobní život. Prezidentku často sdílejí i různí influenceři, s nimiž i několikrát spolupracovala, zmiňme například focení s Lukášem Kimličkou. Že to funguje, je poznat na počtu interakcí.
napsala Češka Veronika pod Kimličkův příspěvek. Právě o českých sousedech je známo, že Slovákům jejich prezidentku trochu závidí a nešetří na ni slovy chvály.
V Americe se titulem nejsledovanějších osobností mohou pyšnit Kim Kardashian, její nevlastní sestry Kylie a Kendall nebo Selena Gomez. Kdo však kraluje Instagramu na Slovensku? Počty sledujících jsou platné k 17.5.2021.
Pod pseudonymem GoGo se skrývá Daniel Štrauch, vůbec první youtuber na Slovensku a v Česku, který získal více než milion odběratelů. Své první video zveřejnil jako 15letý, o tři roky později se osamostatnil od rodičů. Roste i počet klientů, kteří chtějí s tímto youtuberem spolupracovat. Až 90 procent firem už musí odmítat. Ve videu ve spolupráci s řetězcem Lidl představil zákulisí pořadu Kuchyně Lidlu. Je partnerem influencerky LucyPug.
Party boy zběsile křepčící ve hře Minecraft. Tak vypadalo jeho první video, které zveřejnil na YouTube, když mu bylo patnáct. Po vytváření videí se začal věnovat i vlogování.
U příležitosti dosažení 1 milionu odběratelů na jeho kanále GoGoManTV vydal 29. listopadu 2015 videoklip MŸSLI, který má dnes už více než čtrnáct milionů shlédnutí. V říjnu 2017 vydal GoGo spolu s Celeste Buckingham videoklip ke skladbě Jacuzzi, s cílem vytěsnit negativitu ze života běžných lidí.
Lucia Hrušková je známá jako youtuberka, vlogerka, blogerka, velkou část fanoušků má ale hlavně na Instagramu. V rámci své tvorby se věnuje módě, kosmetice, DIY projektům, cestování nebo tipům pro mladé dívky. Tvoří pár se známým slovenským youtuberem GoGem, od něhož dostala mopslíka, který se často objevuje v jejích příspěvcích. V roce 2017 navázala na komerční spolupráci s francouzskou dermatologickou značkou Bioderma. Její kanál patří mezi nejsledovanější slovenské ženské kanály na YouTube.
Bývalá playmate a účastnice show Hotelu Paradise je dnes jednou z nejznámějších hvězd slovenských sociálních sítí. Známá je svou výřečností a ostrým jazykem. Ze svého jména udělala výnosný byznys. Mnozí ji ale nemají rádi, píší jí nenávistné zprávy, komentují její život, její názory, způsob vyjadřování a sebeprezentace. Své postavení si vybudovala sama a často dává najevo, že má ráda luxus. Poté, co si založila účet na Instagramu, se jí začaly hrnout nabídky různých spoluprací.
pochválila se Zuzana na Instagramu.
Svého podnikavého ducha nezapře. Své cílové folowery na Instagramu má dokonale přečtené. Zuzana je influencer, který dokáže určitým firmám vyprodat sklady. Vlastní kavárnu, vyrábí vlastní kolekci oblečení. Často jí proto na účtu přistane krásná částka, díky které může cestovat, což se stalo jednou z jejích největších vášní.
S nahotou nikdy problém neměla, v minulosti se nechala nafotit pro Playboy. Podle svých slov by ale nikdy nenatočila žádné porno.
dodala.
Zuzana vydělá za měsíc víc, než průměrný Slovák za celý rok. Podle informací z Čas.sk si za jeden post přilepší od 1500 - 2000 eur. Měsíčně si můžete všimnout několika příspěvků, souvisejících s reklamou na nějaký produkt. I kdyby měla pouze 10 spoluprací a za jeden post by dostala nejmenší sazbu - 1500 eur - měsíčně si přilepší o neuvěřitelných 15 000 eur! Cestuje, plní si své sny, poznává země, kupuje si drahé oblečení, auta, létá soukromým letadlem.
Rytmus byl zakladatelem úspěšného tria Kontrafakt. V roce 2006 založil vlastní vydavatelství Tvoj Tatko Records, pod nímž vydal své sólové album Bengoro. Nejúspěšnější slovenský raper získal několik zlatých a platinových desek za další sólová alba, spustil merchandise pod značkou JBMNT, byl o něm natočen dokument Sídliskový sen. Patří k nejvýraznějším slovenským influencerům.
Život rapera Rytmuse se v posledních letech zásadně změnil, na čemž má největší zásluhu jeho životní partnerka.
Rytmus podle vlastních slov politiku neřeší. Říká, že pokud rapeři nahánějí lajky na politických kauzách, je to farizejství. Prorazit na Instagramu je podle Rytmuse velmi jednoduché.
vysvětlil Rytmus pro televizní stanici HN.
Tvrdí, že na Instagramu se dá dobře vydělávat.
prohlásil Rytmus.
Něžnější polovička a manželka Rytmuse je považována za královnu reklam. Je oblíbená pro svůj bláznivý přístup. Do širšího povědomí se zapsala jako moderátorka módní televize a později i pěvecké soutěže SuperStar. Nyní je z ní úspěšná influencerka, která si svým otevřeným přístupem získala tisíce fanoušků. Nedávno získala nové angažmá moderátorky v televizní show Česko Slovensko má talent, která by měla běžet od září. Jasmina patří spolu se Zuzanou Plačkovou mezi nejvlivnější slovenské celebrity. A jaký že má Jasmina na Zuzanu Plačkovou názor?
vyjádřila se Jasmina.
uvedla Jasmina na svém Instagramu.
Jasmina miluje Bratislavu, svého syna a Rytmuse.
Má image dobráka, který by ani mouše neublížil. V kleci se však Attila Végh mění na zvíře. Attila je slovenský bojovník smíšených bojových umění (MMA).
Sám o sobě tvrdí, že mimo klec je diametrálně odlišný než v ní.
vysvětlil v minulosti Végh.
Ani ve snu ho zřejmě nenapadlo, že se z něj stane šampion. Ve 23 letech se začal věnovat MMA. Jelikož však v té době byly bojové sporty na Slovensku v plenkách a bojovníci nevydělávali zdaleka takové peníze jako dnes, trénoval po práci.
Po dvou letech v práci skončil a žil z našetřených peněz. Riskantní krok se mu vyplatil. Dostal nabídku z Ameriky. Všiml si ho jeden manažer, který mu dohodil smlouvu v prestižní organizaci Bellator.
O Attilovi je známo, že je fanouškem telefonů s Androidem a netradiční hudby. Kromě maďarských hitů poslouchá i Elán. České a slovenské bojovníky MMA při zohlednění všech nákladů na přípravu samotné zápasení neuživí. Mají stabilní sponzory nebo příležitostné spolupráce, bez kterých by se nemohli svému sportu profesionálně věnovat. Za komerční obsah na sociálních sítích jsou však fanoušky nejednou podrobeni ostré kritice.
vyjádřil se pro ŠPORT.sk jeden z nejlepších bojovníků domácí scény Attila Végh.
Simona Hegerová, známá více pod přezdívkou Sima, patří k nejúspěšnějším slovenským zpěvačkám a zná ji téměř každá Slovenka. Do povědomí lidí se dostala ještě díky Egovi a jeho projektu Podzemgang. Ego se tímto projektem snažil představit lidem začínající interprety. Právě díky tomu vznikla Simina první známá skladba On je jen kamarád. Dnes mají její písně miliony shlédnutí.
Matej Cifra, známý pod přezdívkou Sajfa, je moderátor a zároveň – jak sám přiznává – nejstarší youtuber na Slovensku. Svou kariéru odstartoval v rádiu. Do povědomí se dostal díky show s Adelou Vinczeovou a jako moderátor reality show Vyvolení, která byla jeho televizním debutem. Mezi jeho nejsledovanější videa patří ty pod hlavičkou pravidelné relace lvl lama. Jeho manželkou je televizní redaktorka Veronika Cifrová Ostrihoňová.
Ví, jak zaujmout a pobavit. František Košarišťan, známý zejména jako @ si jako komik získal obrovské publikum. Paroduje nejen známé osobnosti, ale i běžné lidi. Jeho vtipná videa mají obrovskou sledovanost. Zparodoval Jasminu Alagic Vrbovskou, Silvii Kucherenko, Zuzanu Belohorcovou, Zoru Czoborovou, Andreu Verešovou a mnoho dalších. Zároveň je jednou z mála osobností na Slovensku, která se otevřeně přiznává k homosexualitě.
Lucia Sládečková vystudovala fakultu politologie a mezinárodních vztahů, rozhodla se však věnovat profesi vizážistky. Tato makeup artistka, vizážistka a hairstylistka se stala známou díky učinkování v televizním pořadu Nákupní maniačky, v němž líčila účastnice programu. Spolu s dcerou Lydií se staly tvářemi limitované edice kojenecké vody Lucka. Pod svou značkou Lucid Style nabízí vlastní řadu umělých řas a štětců. Lucid pravidelně přidává různé makeupové tutoriály, tipy či triky. Je tak nepochybně inspirací pro všechny budoucí i již stávající vizážistky.
napsala Lucid k jedné ze svých fotek.
Lucii Mokráňovou známe jako influencerku, modelku a fitness trenérku, která umí lidi motivovat a správně „nakazit“ svou pozitivní energií. Byla hvězdou reality show Farma. Lucie se prezentuje jako influencerka, přičemž její doménou je zejména cestování a fitness.
Marie Bartalos je herečka známá ze slovenských seriálů Kukačka, Pod povrchem či Tatínkové. Na filmové plátno se dostala díky filmu Trhlina. Ve svých příspěvcích na sociálních sítích se věnuje hlavně rodičovské tématice a doporučením pro matky. Propaguje módu od slovenských návrhářů, recepty a zdravou výživu.
Jana Hrmová se proslavila v české reality show Farma jako kontroverzní osobnost. Soutěž sice nevyhrála, ale po návratu domů začala tvořit videa s tématikou módy a zkrášlování. Živí se jako beauty blogerka a influencerka. Radit ostatním a hodnotit kosmetické produkty ji očividně baví. Kromě beauty videí přidává na kanál i vlogy z různých dovolených, výletů a nákupů, novinky nebo testy makeupů.
Prominentní módní návrhář slovenských celebrit, fotograf, vizážista a stylista Lukáš Kimlička patří dlouhodobě mezi nejuznávanější osobnosti ve svém oboru. Ještě donedávna nosily jeho modely mnohé prominentní dámy slovenského showbyznysu a jeho tvorba se pravidelně objevovala na módních přehlídkách, ale i na stránkách módních magazínů. Jeho šaty se pravidelně objevovaly na prestižním Plese v Opeře a zazářila v nich i taková jména, jako Daniela Hantuchová, Simona Krainová, Dara Rolins či jeho múza, bývalá miss Kristína Krajčírová. Módu však zavěsil na hřebík a začal se věnovat fotografování.
V minulosti se v Los Angeles zúčastnil prestižního udělování filmových Oscarů, obklopen mnoha světoznámými hvězdami. Na Slovensku se tehdy kvůli tomu rozpoutala vlna kritiky. Slováci si kladli otázku: Jak se tam dostal?
zněla jeho odpověď.
Sedět mezi hvězdami jako jsou Heidy Klum, Dan Bilzerian nebo Neal McDonought je opravdu jako z amerického snu. Lukáš se na svém profilu pochlubil společnou fotografií s Caitlyn Jenner s příznačným popiskem „What a night“.
Lukáš Kimlička přiznal, že na akci nepoznal představitele Fredyho Mercuryho ve filmu Bohemian Rhapsody.
dodal.
Podle portálu starngage.com je nejvlivnějším slovenským influencerem roku 2021 s největším počtem sledujících Daniel Štrauch alias GoGo, v oblasti módy vede Zuzana Plačková a první místo v hudební oblasti patří Rytmusovi.
Na Instagramu se kolem influencerů točí mnohem více peněz než na Facebooku. V průměru vychází, že dva z pěti příspěvků na slovenském Instagramu jsou placené. Z toho vyplývá, že si tvůrci obsahu svých sledujících ještě váží a dávají jim i autentický obsah.